۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۷۵۲
امام جمعه تبریز:

به هیچ خط و خطوطی وابسته نیستم

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بنده تنها مجری اوامر رهبر معظم انقلاب هستم و به هیچ خط و خطوطی وابسته نبوده و با هیچ جریانی در ارتباط نیستم.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش ائمه جمعه استان، اظهار داشت: بنده حدود 9 سال با حکم رهبر معظم انقلاب در عقیدتی سیاسی ارتش مشغول به فعالیت بوده‌ام که بعد از سال‌ها با عنایت ویژه رهبر انقلاب، به عنوان نماینده ولی فقیه در خدمت مردم استان هستم.

وی ادامه داد: بنده به نوبه خود از زحمات آیت الله شبستری در طول 22 سال گذشته تقدیر می کنم، مسؤولیت خطیر ایشان در دوران حساس تاریخی و در منطقه حساس کشور که با کشورهای مختلف همسایه است، قابل توجه بوده است، یاد و نام آن عالم وارسته همواره در ذهن مردم آذربایجان خواهد ماند و برای ایشان آرزوی صحت وجود دارم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که عزت و احترام علمای دین باید در هر شرایطی حفظ شود، گفت: باید در مسیر تعالی جایگاه ونقش روحانیت گام برداریم، چراکه هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی تخریب شخصیت علمای پیش‌رو در عرصه مقابله با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بنده تنها مجری اوامر مقام معظم رهبری هستم و به هیچ خط و خطوطی وابسته نیستم، با هیچ جریانی در ارتباط نیستم، از این جهت هر کسی که به بیت امام جمعه مراجعه کند، مورد احترام است، چراکه این مکان شعبه‌ای از دفاتر مقام معظم رهبری در استان است.

وی افزود: البته این مسأله به معنای آن است که هر کسی هر حرفی زد مورد پذیرش باشد، معتقدم سخنان وحدتی مورد پذیرش است که حول محور ولایت فقیه باشد، برای بنده تنها خط ولایت مطرح است ولاغیر، خود را مجری اوامر رهبری می دانم و هر کسی که اعتقاد به فرمایشات ایشان داشته باشد، مورد احترام خواهد بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که وحدت مردم از وحدت روحانیت سرچشمه می گیرد، گفت: مردم زمانی به وحدت و انسجام پای‌بند خواهند بود، که ببیند علمای دین در این مسیر پیشگام هستند، محور وحدت نیز فقط مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: روحیه نفرت از استکبار باید از سوی علمای دین در جامعه ترویج یابد، عده ای تلاش دارند این روحیه در جامعه تضعیف شود، ائمه جمعه به عنوان سفیران ولایت در استان وظیفه دارند ماهیت پلید استکبار را رسوا کنند و اجازه ندهند دیگران برای مردم نسخه‌پیچی کنند، چنانکه برخی نلاش دارند آمریکا را نزد ملت تطهیر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که وظیفه داریم از جایگاه و شخص ولایت فقیه دفاع کنیم، گفت: بنده اهل مشورت هستم و از نکته نظرات تمامی ائمه جمعه استان در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره خواهم برد، همه باید برای عزت و اقتدار علما و جامعه اسلامی حرکت کنیم./202/935/ب1

ارسال نظرات