۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۱۱۷۵۷
در ساری؛

هفتمین سالگرد آیت الله صالحی برگزار می شود

هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی، ۳۱ تیر ماه در مرکز استان برگزار می شود.
آیت الله صالحی

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی(ره)، تولیت این حوزه علمیه در ساری خبر داد.

وی افزود: این مراسم روز شنبه، سی و یکم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید زین العابدین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام دانشمند و مداحی حاج امید رمضان نژاد برگزار می شود.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که آیت الله صالحی عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به دین و اسلام سپری کرد، افزود: این عالم ربانی عمری در مسیری تربیت طلاب و خدمت به حوزه های علمیه تلاش کرد.

وی با اشاره به این که دفاع از دین، انقلاب و تربیت طلاب متعهد و انقلابی مهم ترین دغدغه آیت الله صالحی(ره) بود، تصریح کرد: این روحانی وارسته در این مسیر ارزشمند هر چه در توان داشت برای دفاع از دین، انقلاب و تربیت طلاب مصروف کرد.

حجت الاسلام صالحی ولایت مداری را از جمله شاخصه های مهم آیت الله صالحی(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: این عالم وارسته در دفاع از ولایت و رهبری با کسی تعارفی نداشت و علنی مواضع خود را در جامعه بیان می کرد.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که این روحانی انقلابی در دوران نهضت پیروزی انقلاب اسلامی نیز در صفوف مبارزان نهضت انقلاب اسلامی حاضر بود، تصریح کرد: در مقطعی که کسی جرأت حرف زدن و اظهار نظر و عقیده نداشت، شخصیت هایی همچون آیت الله صالحی(ره) در مرکز استان با قدرت در برابر عوامل رژیم طاغوت از دین و نهضت انقلاب دفاع می کردند.

وی با اشاره به این که روحیه انقلابی آیت الله صالحی(ره) همواره زبانزد جامعه بود، خاطرنشان کرد: وی در دفاع از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی همواره پیشگام بود و بر ضرورت تقویت همین نگاه و رویکرد در طلاب حوزه نیز همواره تأکید می کرد.

حجت الاسلام صالحی مردم داری را نیز از دیگر ویژگی های بارز آیت الله صالی(ره) برشمرد و با بیان این که این عالم وارسته هیچ گاه خود را جدای از مردم نمی دانست، تصریح کرد: مرحوم والد در رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان و مستضعفان همواره پیشگام بود.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به چند دهه حوزه داری آیت الله صالحی اشاره کرد و با بیان این که این عالم وارسته در دوران حیات خود هزاران طلبه را تربیت و تحویل جامعه اسلامی داد، گفت: امروز بسیاری از شاگردان این روحانی انقلابی در مناصب مهم کشور مشغول خدمت به انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تخریب فضای آموزشی حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) و ساخت بنای جدید، گفت: فضای آموزشی و خوابگاهی حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه، تخریب و عملیات اجرایی ساختمان جدید حوزه به سرعت آغاز شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که به مرور زمان و افزایش تعداد طلاب، ساختمان آموزشی و خوابگاهی این حوزه پاسخگوی نیاز طلاب نبود، تصریح کرد: به همین دلیل ساختمان جدید در شش طبقه و مساحت حدود دو هزار مترمربع در حال احداث است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که ساختمان آموزشی و خوابگاهی این حوزه در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های ریزی های صورت گرفته قرار است، همزمان با سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم سال آینده افتتاح و بهره برداری برسد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که ساختمان آموزشی و فضای خوابگاهی این حوزه علمیه بر اساس جدید ترین استانداردهای مراکز علمی و حوزوی ساخته شده است، تصریح کرد: پس از بهره برداری نهایی از این پروژه، ظرفیت پذیرش 300 طلبه در پایه های یک تا ده و حتی سطوح بالاتر را نیز داریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در مراحل ساخت این پروژه آموزشی از ظرفیت های کارشناسان حوزوی بهره گیری شده است، گفت: در همه بخش های ساخت این پروژه معماری اسلامی ایرانی رعایت شده است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در ادامه سخنان خود از ساخت یکی از بزرگترین کتابخانه های حوزه علمیه مازندران در این مرکز علمی و حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: در فضای کتابخانه ای این حوزه از جدید ترین استانداردهای کتابخانه ای بهره گرفته شده است.

حجت الاسلام صالحی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ان شاء الله در آینده ای بسیار نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری رسمی از این مرکز علمی استان خواهیم بود./302/950/ب1

ارسال نظرات