۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۱۱۷۶۱
امام جمعه موقت اهواز:

حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام نقش مهم شورای نگهبان است

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: دو عنصر مهمی که شورای نگهبان برعهده دارد حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: دو واژه جمهوریت و اسلامیت در نظام مقدس جهوری اسلامی همواره باید به عنوان دو عنصر مهم مورد توجه قرار بگیرد که جمهوریت برگرفته از دین است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه ابراز داشت: شورای نگهبان مکفل تضمین جمهوریت و هم اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه تبیین جایگاه شورای نگهبان، اذعان داشت: اسلامیت یعنی اینکه تصویب مقرراتی که در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته، باید به تایید شورای نگهبان برسد و با موازین شرعی و قانون اساسی تضادی نداشته باشد.

وی با تشریح مسأله جمهوریت و رابطه آن با شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: در بحث جمهوریت سه مقوله نظارت بر انتخابات، تایید صلاحیت افراد و برگزاری انتخابات که جمهوریت نظام را تایید می کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت شورای نگهبان در کشور ما، تصریح کرد: آنچه که شورای نگهبان را مورد اهمیت قرار داده است، حفظ دو عنصر مهم و اساسی جمهوریت و اسلامیت نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه باید سرلوحه کاری شورای نگهبان قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: از مهمترین نهادهای تاریخ نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان است که دشمنان انقلاب و حتی برخی در درون کشور قصد تضعیف این نهاد زحمتکش را دارند اما آنچه که مهم است، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به وظیفه اصلی خود به خوبی عمل کنند و تحت تاثیر جناح های سیاسی قرار نگیرند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به تمکین به قانون در جریان انتخابات، تاکید کرد: در بحث انتخابات گهگاهی مخالفت هایی با شورای نگهبان صورت می گیرد، که همه باید به قانون تمکین کنند البته نقد سازنده مشکلی نیست اما نقدها منصفانه، دلسوزانه و با ارائه راهکارهایی باشد و منتهی به تضعیف این نهاد مهم در نظام جمهوری اسلامی نباشد./302/9453/ب1

ارسال نظرات