۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۱۱۷۷۴
مدیر مدرسه علمیه حجت:

شورای نگهبان سنگر قوانین نظام اسلامی است

متینی گفت: شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی به هیچ عنوان تحت تأثیر تهدیدات و تطمیعات دشمن قرار نمی‌گیرد.
شورای نگهبان

مهری متینی، مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی، گفت: تمام نظام‌های مختلف حاکم در جهان، فیلتری دارند که در خصوص قوانین مملکتی و یا در مباحثی نظیر انتخابات ریاست جمهوری باید از آن عبورداده شوند؛ در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز شورای نگهبان این وظیفه خطیر و مهم را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه شاکله شورای نگهبان در نظام اسلامی کشور، بسیار مترقی و پیشرفت دهنده است، عنوان کرد: با حضور فقها و حقوق‌دانان کارآمد در شورای نگهبان، از قوانین شرع و کشور صیانت می‌شود که این امر تنها مختص جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در همه کشورها به انحاء و عنوان‌های مختلف حاکم است؛ نمونه این سیستم در کشورهای آمریکایی و اروپایی در حال اجرا است.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) با اشاره به اینکه علت نشانه‌گیری نهاد شواری نگهبان توسط دشمنان، موقعیت و جایگاه ویژه آن است، ابراز داشت: اعضای شورای نگهبان که از جانب مقام معظم رهبری انتخاب شده و افراد کارآمدی هستند، به هیچ عنوان تحت تأثیر تهدیدات و تطمیعات دشمن قرار نمی‌گیرند. شورای نگهبان از این جهت که به عنوان سنگری مستحکم در نظام جمهوری اسلامی ایران است، دور از انتظار نیست که مورد هجمه‌های دشمنان واقع شود.

وی در رابطه با دستاوردها و ثمرات شورای نگهبان در سال‌های فعالیت خود، گفت: از بزرگترین ثمرات شورای نگهبان قانون اساسی این است، قوانینی که از مجلس خارج می‌شود را باید منطبق با شرع و قانون اساسی هماهنگ و همچنین در زمان انتخابات ریاست جمهوری، افرادی که صلاحیت دارند را به عنوان نامزدهای انتخاباتی گزینش کنند.

متینی با اشاره به تلاش‌های شورای نگهبان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، عنوان کرد: شورای نگهبان قانون اساسی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، قوانینی را که با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران زاویه داشته‌اند در مقابل آنها ایستادگی کرده و مانع از ورود آنها در جرگه قانونی کشور شده است.

وی با بیان اینکه آیت ‌الله جنتی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان و در موقعیت‌های مختلف بروز و ظهور زیادی دارد، گفت: با وجود اینکه در هجمه‌ها به سوی شورای نگهبان، بیشترین هجمه به سوی آیت ‌الله جنتی است اما وی به فضل پروردگار در این سال‌ها ایستادگی بسیار مطلوبی داشته‌ است.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که انسان به منبع بی نهایت فضل و رحمت الهی متصل باشد، موقعیتی برایش فراهم می‌شود که در برابر هجمه ناملایمات بتواند تا این حد مقاومت داشته باشد. سایر اعضای شورای نگهبان نیز همواره در پاسداری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا بوده‌اند./966/302/ب2

ارسال نظرات