۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۱۷۷۵
حجت الاسلام موسیوند:

آموزش زی طلبگی در حوزه های علمیه نباید فراموش شود

حجت الاسلام موسیوند گفت: آنچه که در حوزه های علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است مسأله اخلاق و زی طلبگی است، یکی از کلاس های دوره تابستانی مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان کلاس اخلاق با رویکرد زی طلبگی است.
موسیوند

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به طرح تابستانی این مدرسه علمیه، گفت: طرح تابستانی این مدرسه به مدت یک ماه برای طلاب پایه های اول و دوم با رویکرد تقویت بنیه علمی طلاب در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: مسأله ادبیات عرب نقش مهم و بنیادی در فهم درست دروس حوزوی دارد، از این رو طلاب باید قواعد علم ادبیات عرب را در ذهن خود به ملکه ذهنی تبدیل کنند و به همین سبب یکی از مهم ترین رویکرد طرح های تابساتانی در مدارس علمیه باید تقویت ادبیات عرب در طلاب باشد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان بیان داشت: طلاب علوم دینی برای حضور در جامعه نیازمند دانشی هستند که بتوانند پاسخگوی مردم باشند، یکی از برنامه های دوره تابستانی مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان کلاس های تقویتی، کاربردی پاسخگویی به مسائل شرعی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تجویدالصلاة و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای طلاب، اظهار داشت: مسأله تجوید و انس با قرآن کریم یکی از ملزومات زندگی طلبگی است، به همین سبب طلاب همه روزه در تابستان 96 در کلاس تقویتی تجوید الصلاة و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شرکت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت مسأله اخلاق در حوزه های علمیه، بیان داشت: آنچه که در حوزه های علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است، مسأله اخلاق و زی طلبگی است، یکی از کلاس های دوره تابستانی مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان کلاس اخلاق با رویکرد زی طلبگی است.

حجت الاسلام موسیوند گفت: در کنار کلاس های درسی، اخلاقی و قرآنی در طرح تابستانی امسال برای طلاب برنامه های ورزشی و تفریحی همچون مسابقات فوتسال، کوهنوردی، برنامه شنا و اردوهای تفریحی همچون مشهد مقدس و دیدار با علمای شهر را خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره نحوه جذب طلبه در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان، گفت: رویکرد جذب طلبه مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان در چند سال اخیر این گونه بوده که در هر سال یک کلاس درسی از متقاضیان پذیرش کرده ایم و امسال نیز به همین منوال خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) همدان در پایان گفت: ملاک های پذیرش طلبه در این مدرسه در مرحله نخست داشتن انگیزه عمیق به خواندن دروس حوزه علمیه و همچنین داشتن استعداد و توانایی خواندن دروس حوزه و اصالت خانوادگی است./۹۷۹/302/ب2

ارسال نظرات