۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۱۱۷۷۷
آیت الله طه محمدی:

سازمان امور مالیاتی باید حامی تولید داخل باشد

آیت الله طه محمدی گفت: من معتقدم قلب تپنده کشور سازمان مالیاتی است و فعالیت های تمامی نهاد ها و ارگان ها در گرو عملکرد درست این سازمان است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار با مسؤولان سازمان امور مالیاتی استان همدان با تبریک هفته مالیات، گفت: جامعه همانند بدن انسان دارای اعضا و نهادهایی است که این اعضا در کنار هم می توانند به درستی فعالیت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان مالیاتی قلب تپنده کشور است، ابراز داشت: من معتقدم قلب تپنده کشور سازمان مالیاتی است و فعالیت های تمامی نهادها و ارگان ها در گرو عملکرد درست این سازمان است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت مالیات در زندگی مردم و جامعه، اظهار داشت: حقوق حلال کارمندان دولت در گرو اخذ عادلانه مالیات خواهد بود و این نشانگر ظرافت کار این سازمان است.

وی در ادامه افزود: کسانی که قانون گریزی می کنند و زیر بار قانون مالیاتی کشور نمی روند آنها مدیون تک تک افراد جامعه هستند، تمامی امکانات کشور اعم از برق، گاز، آب، راهسازی و نعمت بزرگ امنیت مرهون مسأله مالیات است.

وی ادامه داد: البته مسؤولان دولتی این را باید بدانند که اخذ مالیات باید عادلانه صورت بگیرد، نباید قشر ضعیف جامعه مالیات بدهند و کسانی که باید مالیات بدهند از پرداخت آن به هر نحوی ممانعت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به عملکرد حضرت علی(ع) در مورد اخذ مالیات، بیان داشت: حضرت علی(ع) همیشه به مأموران خود توصیه می کرد که در اخذ زکات رضایت مالکان را نیز جلب کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اخلاق مداری مأموران دولتی، تأکید کرد: عملکرد درست نهادها و مأموران دولتی سبب دلگرمی و رضایت مردم نسبت به دولت و انقلاب خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دست اکثر کاسبان و بازاریان ما بسته است و اوضاع بد اقتصادی در کشور حاکم است، من معتقدم مالیات باید از ارزش افزوده گرفته شود نه از مال فردی که دست او بسته است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت کار سازمان مالیاتی در کشور اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: کار سازمان مالیات در کشور خیلی ظریف و دقیق است، باید جلوی فرار مالیاتی در کشور گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخل، گفت: جلوی قاچاق در کشور باید گرفته شود و نباید کشور به گونه ای اداره شود که مالیات سنگین کمر تولید کننده های داخلی را بشکند و درهای قاچاق به روی سود جویان باز باشد./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات