۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۱۱۷۷۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

رعایت زی طلبگی رسالت مهم طلاب در دوران تحصیل است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که رعایت زی طلبگی یکی از رسالت مهم طلاب در دوران تحصیل است، گفت: وقتی فردی نام طلبه را می گیرد باید هر لحظه از زندگی فردی و اجتماعی اش بر مبنای اصول و شرایط زندگی طلبگی باشد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب جدیدالورود طرح میثاق طلبگی، تحصیل در حوزه علمیه را افتخار بزرگی برای طلاب جدید الورود دانست و گفت: این رویداد ارزشمند نصیب هر فردی نخواهد داشت و به حتم کسانی که در این عرصه گام نهادند مورد توجه حضرت قرار گرفته اند.

وی با بیان این که تحصیل در حوزه علمیه یکی از بهترین راه های رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است، افزود: حال که امروز در این مسیر خطیر گام نهادیم باید رسالت طلبگی را نیز به نحو مطلوب انجام دهیم تا مورد رضایت الهی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که رعایت ذی طلبگی یکی از رسالت مهم طلاب در دوران تحصیل در حوزه علمیه است، خاطرنشان کرد: وقتی فردی نام طلبه را می گیرد باید هر لحظه از زندگی فردی و اجتماعی اش بر مبنای اصول و شرایط زندگی طلبگی باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعمال و رفتار یک طلبه و روحانی همواره مورد نظر عموم مردم است، افزود: رفتار و کردار طلبه باید به گونه ای باشد که آحاد جامعه در همه امور از او الگو برداری کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت ادامه دهنده مسیر و خط پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) است، بیان داشت: باید رفتار و اعمال ما در جامعه به گونه ای باشد که وقتی مردم یک طلبه و روحانی را می بینند به دین و ارزش های اسلامی علاقه مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که اعمال یک طلبه و روحانی باید جاذبه داشته باشد، خاطرنشان کرد: نباید به گونه رفتار کنیم که مردم به ویژه نسل جوان از ما دوری کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ابتدای ورود به حوزه علمیه باید نیت خود را خالص و الهی کنیم، گفت: اگر نیت ما کاملاً الهی و تنها برای رضای پروردگار و صاحب حوزه های علمیه، حضرت ولی عصر(عج) باشد به حتم در مسیری که قرار گرفتیم به موفقیت های بزرگی نائل خواهیم آمد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که برای موفقیت و سربلندی در حوزه علمیه باید ایمان و تقوای الهی را در خود تقویت کنیم، بیان داشت: تحصیل در حوزه باید با نیت الهی باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توجه به اخلاق و تهذیب در حوزه علمیه باید بیش از پیش مورد توجه طلاب باشد، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید بداند که علم بدون تقوا و اخلاق نمی تواند او را در مسیر رشد و تعالی حقیقی قرار دهد.

وی با تأکید براین که یک طلبه باید توجه به مسائل تهذیبی را مقدم تر از تحصیل بداند، گفت: تقویت بُعد تهذیبی در حوزه می تواند بستری را برای تقویت بنیه علمی طلاب فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای تحصیل در حوزه های علمیه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت های امروز به برکت انقلاب اسلامی و حمایت های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید فراهم شده که باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در گذشته علما و بزرگان دینی ما در یک شرایط سخت و کمترین امکانات ممکن به تحصیل در حوزه پرداختند، تصریح کرد: اگر امروز جامعه اسلامی از وجود چنین شخصیت های بزرگی بهره می برد به دلیل تلاش ها و تحمل سختی های بسیاری است که دوران گذشته علما و فقهای دینی ما داشتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید قدردان فرصت های طلایی که امروز برای آنها به وجود آمده باشند، خاطرنشان کرد: امروز امکانات بسیار خوبی برای تحصیل طلاب از سطوح ابتدایی تا سطوح عالی در حوزه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که یک طلبه و روحانی نشانه ای از دین بر تن دارد که باید از آن حراست کند، تصریح کرد: نباید رفتار و اعمال ما به گونه ای باشد که مورد بی اعتمادی مردم قرار گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب تلاش می کنند جایگاه روحانیت را در جامعه اسلامی تضعیف کنند، گفت: به همین دلیل آنها همه اعمال و رفتارهای جامعه روحانیت را زیر نظر دارند تا خدای ناکرده نقطه ضعفی پیدا کنند و همان را در جامعه برجسته سازی کنند.

وی با بیان این که دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است، تصریح کرد: اما با هوشیاری مردم و روحانیت این تلاش دشمن همواره شکست خورده و امروز پیوند میان مردم و روحانیت پیوندی مستحکم و عمیق است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که هیچ قدرتی نمی تواند میان مردم و روحانیت فاصله ایجاد کند، گفت: مردم همواره علما و روحانیت را مأمن و پناهگاه خود می دانسته و همواره برای حل مشکلات خود نزد علما و روحانیان می روند و این ارتباط همچنان عمیق است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی ها تنها برای اخذ مدرک وارد حوزه می شوند که این رویکرد اشتباهی است، خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه باید با عشق و علاقه و تنها برای رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه علمیه بر مبنای تعالی قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، مسؤولیت مهم تبیین و تفسیر، تعلیم و تربیت، تبلیغ، دعوت و دفاع از دین را بر عهده دارد، تصریح کرد: امروز باید از همه ظرفیت های موجود برای تقویت این مراکز دینی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این رسالت مهم حوزه علمیه همان استمرار رسالت نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) است که در عصر غیبت بر عهده فقهای جامع الشرایط قرار داده شده است، گفت: اقامه دین و اعلای کلمه توحید مبتنی بر اجتهاد بر پایه قرآن، سنت نبوی و مکتب اهل بیت(ع) مهم ترین رسالت حوزه های علمیه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: اگر می خواهیم اهل بیت(ع) پناهگاه ما باشند باید توسل به اهل بیت(ع) کرده و به آنها معرفت پیدا کنیم؛ همچنین از اهل بیت(ع) متابعت کرده و در مقام عمل، تسلیم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات