۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۱۱۷۹۸

دفتر آیت الله جوادی آملی در تبریز افتتاح شد

دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی با حضور علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه در تبریز افتتاح شد.
آیت الله جوادی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم افتتاح دفتر حضرت آیت‌الله جوادی آملی امروز با حضور حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی، علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه آذربایجان و تعدادی از مسؤولان استانی در مسجد تاریخی صاحب‌الامر تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد بنابی، نماینده حضرت آیت‌الله جوادی آملی در تبریز طی این مراسم با اشاره به این‌که ترویج مبانی، احکام، اعتقادات و ارزش‌های اسلامی به هر روش ممکن می‌تواند آثار خاص خود را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات و سؤالات نسل جوان رسالتی خطیر بر عهده روحانیت است.

وی با انتقاد از اینکه برخی از روحانیان حال و حوصله جوابگویی سؤالات مردم را ندارند، خاطرنشان کرد: اگر حوصله ندارید لااقل منابع خوبی معرفی کنید، بدانید که اگر مردم پاسخ سؤالات و شبهات خود را نگیرند، ذهنشان از انحرافات پرخواهد شد و پاسخ را از منابع غیررسمی و هدایت شده از سوی دشمنان دریافت خواهند کرد.

نماینده حضرت آیت‌الله جوادی آملی در تبریز با بیان این‌که تعدد دفتر علما و بزرگان نه تنها اشکال ندارد، بلکه نیاز جامعه است، افزود: طبق درخواست‌هایی که از سوی مؤمنان و مردم متدین تبریز و آذربایجان صورت گرفت، نیاز به تاسیس این دفتر احساس شد تا برخی مسائل مربوطه در استان از سوی این دفتر پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفت: این عالم بزرگوار به معنای واقعی کلمه معلم اخلاق، رفتار و کردار است و سال های زیادی در کشورهای خارجی به تبلیغات پرداخته‌ است، ایشان حامل نامه و ابلاغ پیام امام راحل به گورباچف بود که در نهایت منجر به فروپاشی کمونیسم است.

وی با بیان این‌که نقش و جایگاه ارزشمند بزرگان دین و علمای اسلام بی‌بدیل و غیر قابل انکار است، افزود: مهم‌ترین برنامه دشمنان اسلام و تشیع انحراف فکری و عقیدتی جوانان مسلمان است، اگر وضعیت به حال فعلی پیش رود، دیگر خبری از منبر و عمامه نیست و جوانان را از دست خواهیم داد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات