۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۹۴۰
امام جمعه همدان:

امروز فرهنگ پوشش در کشور به حد هشدار رسیده است

نماینده مردم همدان در خبرگان گفت: امروز فرهنگ پوشش و تغذیه در کشور به حد هشدار رسیده است و در شهرهای ما فرهنگ آپارتمان نشینی افسردگی و بیماری های روانی را در جامعه به همراه آورده است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار با شورای شهر مراغه ظهر امروز با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی اظهار داشت: امروز توجه به سبک زندگی اسلامی در شهرسازی و شهرداری امری بسیار مهم است.

وی افزود: مسائل فرهنگی در کشور به مثابه جنگ نابرابر است و جریان های مختلفی در جامعه وجود دارد که توازن فعالیت های فرهنگی در جامعه را بر هم می زنند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: ورود ائمه جمعه در زمینه عزل و نصب بسیار خطیر است و قدرت اگر به دست اهل آن بیافتد بسیار مطلوب است و اگر به دست نااهلان بیافتد تمام رشد و تعالی و فرهنگ را تحت الشعاع قرار می دهد.

آیت الله طه محمدی گفت: همدان به دلیل آن که عرصه تاخت و تاز یهود بوده است با رفتن آنها فرهنگ آنها در جامعه باقی مانده است و این فرهنگ نامطلوب یکی از یادگارهای یهود در جامعه است.

وی تصریح کرد: امروز در عربستان سعودی وهابی ازدواج موقت رواج دارد و با این که در فقه آنها اثری از متعه وجود ندارد اما در کشور ما اگر کسی حرف از ازدواج موقت بزند به گونه ای است که گویی می خواهد نفر دیگر را به رگبار ببندند.

نماینده مردم همدان در خبرگان گفت: امروز فرهنگ پوشش و تغذیه در کشور به حد هشدار رسیده است و در شهرهای ما فرهنگ آپارتمان نشینی افسردگی و بیماری های روانی را در جامعه به همراه آورده است.

وی ادامه داد: اگر ائمه جمعه کشور مایه های فلسفی و عرفانی علمی خود را تقویت کنند در ترویج اخلاق ناب اسلامی و رفع بیشتر مشکلات و معضلات موفق تر خواهند بود.

رییس شورای شهر مراغه نیز در ادامه این دیدار اظهار داشت: استان های تبریز و همدان قرابت فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند و باید مسائلی از قبیل تاریخ و قدمت آثار باستانی بیشتر در کشور تبیین شود تا رویکرد متفاوتی نسبت به این امور در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به داشتن ستاره های درخشانی از علما و عرفا در استان همدان ابراز داشت: امروز استان همدان با داشتن جایگاه ویژه در تاریخ عرفان و اجتهاد از داشتن علمای بزرگ در استان بی بهره است و آذربایجان شرقی نیز در این زمینه مستثنی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید جایگاه مباحث فرهنگی و تاریخی و گردشگری استان همدان از طریق رسانه ملی به همه اراد کشور شناسانده شود و مساله مهد تمدن بودن ایران باید برجسته شود و در این زمینه کمکاری هایی صورت گرفته است./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات