۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۱۱۹۷۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلبگی و فعالیت در حوزه علمیه خدمت به امام زمان است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت در حوزه علمیه خدمت به امام زمان است، گفت: عده‌ای باید زمینه را فراهم کند تا مردم بیدار شده و با آزادی‌خواهی حقیقی آشنا شوند تا امام زمان(عج) ظهور کند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، با اشاره به رسالت طلبگی، اظهار کرد: اگر کسی که می‌خواهد طلبه شود از ابتدا رسالت خود را بداند، موفقیت او بیشتر شده، مهارت‌هایی که قرار است در دوران طلبگی یاد بگیرد برای وی اهمیت بیشتری خواهد داشت و با مشکلات در مسیر هم بهتر کنار می‌آید.

وی افزود: طلبگی تنها شغلی است که در قرآن نه‌تنها به آن اشاره شده بلکه با عتاب آمده که چرا علم دین یاد نمی‌گیرید و طلبه نمی‌شوید و در حالی که جامعه به شغل‌های زیادی نیاز دارد خدا در قرآن تنها به یاد گرفتن علم دین سفارش کرده که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه طلبگی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: خداوند در سوره توبه و آیه نفر می‌فرماید: «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» و با عتاب آمده که چرا نمی‌روید علم دین یاد بگیرید.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی فرموده است: ورود به حوزه را برای کسانی که شرایط و آمادگی دارند واجب عینی می‌دانم و حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم می‌فرماید: رفتن به حوزه علمیه جهاد است.

وی با بیان اینکه فضیلتی بالاتر از جهاد نیست، اظهار کرد: کسی که نیت می‌کند نیروی جوانی خود را وقف خدا کند مجاهد است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: انسان‌های زیادی بودند که عمر طولانی داشتند؛ اما بالاخره عمرشان تمام شد، عمر ما بسیار کوتاه بوده و در مقابل این عمر کوتاه قرار است زندگانی بی‌نهایت آخرت نصیب ما شود آن هم در حالی که وضعیت ما در آن دنیا به عملکرد ما در این دنیا بستگی دارد.

وی تصریح کرد: فرصت طلبگی برای ما به لطف امام زمان(عج) و عنایت حضرت زهرا(س) فراهم شده تا دین را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم و از دین دفاع کنیم؛ ازاین‌رو باید قدر این فرصت را بدانیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه خدمت در حوزه علمیه خدمت به امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: عده‌ای باید زمینه را فراهم کند تا مردم بیدار شده و با آزادی‌خواهی حقیقی آشنا شوند تا امام زمان(عج) ظهور کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات