۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۱۲۰۳۵
امام جمعه تبریز:

حوزه های علمیه مروج وحدت حول محور ولایت باشند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که وهابیت با هزینه‌های بسیار کلان برای جذب افراد در داخل کشور فعال است، گفت: حوزه های علمیه باید مروج وحدت حول محور ولایت باشند.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب ورودی جدید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: رسالت روحانیت در عصر حاضر به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

وی با بیان این‌که جامعه بیش از هر زمان دیگری از نیازمند طلاب و مبلغان فاضل و مهذب است، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق به درد نمی‌خورد، هم‌چنانکه طلبه بی‌سواد نیز نمی‌تواند مبلغ واقعی و اثرگذار دین باشد، بنابر این باید بر تهذیب نفس و تحصیل علم به صورت توأم توجه شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که طلاب علوم دینی نباید تصور کنند که روحانیت شغل است، گفت: هر کسی که عشق سربازی امام زمان(عج) دارد، وارد حوزه علمیه می‌شود، شرط اول موفقیت در این راه، اخلاص است، اگر از ابتدای ورود به طلبگی خلوص نیت ندارید و به دنبال کسب درآمد هستید، راه را اشتباه آمده اید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که اخلاق و تقوای الهی بایستی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی طلاب ظهور و بروز داشته باشد، گفت: افتخار پوشیدن لباس روحانیت؛ نباید مایه تکبر و فخرفروشی شود، در هر حال احترام اساتید و بزرگان را داشته و با مردم متواضع باشید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که گسترش حوزه های علمیه خواهران و برادران یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است، افزود: اکنون که شرایط برای تحصیل علوم دینی فراهم شده است؛ بایستی از تک تک لحظات حضور در حوزه برای ارتقای سطح معرفتی و دانش دینی خود بهره جوئید.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: در شرایطی که شاهد جنگ تمام عیار فرهنگی و عقیدتی دشمنان علیه باورها و مبانی اسلامی و شیعی هستیم، بی‌تفاوتی حوزه های علمیه و روحانیت جایز نیست، امروز دشمن تلاش دارد تخم تفرقه و کینه را در جوامع اسلامی بکارد و جنگ مذاهب در میان مسلمانان راه اندازی کند.

وی با بیان این‌که وهابیت با هزینه‌های بسیار کلان برای جذب افراد در داخل کشور فعال است، گفت: باید توجه داشت که در چنین شرایطی حوزه های علمیه تا چه اندازه نتوانسته در مقابل این جریان انحرافی و افراطی استراتژی اصولی و هدفمند داشته باشد؟ امروز حوزه های علمیه باید مروج وحدت حول محور ولایت باشند.

همچنین حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی این مرکز علوم دینی پرداخت./202/935/ب1

ارسال نظرات