۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۰۷۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

انتخاب کانون سقای حسین(ع) برگزیده جشنواره سرود بین المللی امام رضا(ع)، تشییع دریایی شهدای گمنام از جزیره قشم تا بندرعباس و تاکید بر رعایت امر کردن به معروف و نهی از منکر به عنوان ضامن بقای جامعه از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، گروه سرود کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب به عنوان گروه برگزیده پانزدهمین جشنواره سرود بین المللی امام رضا(ع) انتخاب شد.

پس از انتشار فراخوان بخش سرود پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، گروه سرود کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب اثر خود را با موضوع سیره رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرد.
 
پنج هزار و 845 نفر با ارایه 457 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور در بخش سرود جشنواره رضوی شرکت کردند که از این تعداد 86 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد که در نهایت 9 اثر به عنوان «برگزیده» و پنج اثر نیز «شایسته تقدیر» شناخته شدند.
 
در این رقابت هنری، اثر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) از هرمزگان با عنوان «آقاجون»، همراه با 2 اثر از استان اصفهان و قزوین، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی و خوزستان هر کدام یک اثر به عنوان برگزیدگان بخش سرود جشنواره رضوی انتخاب شدند.
 
امین نعیمی کمال آبادی به عنوان مربی فنی گروه و عباس خرمی به عنوان سرپرست گروه سرود از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) در کسب این افتخار نقش آفرین بودند.
 
گفتنی است؛ آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)، در روز جمعه 13 مرداد 1396، هم‌زمان با ولادت این امام مهربانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


«تشییع دریایی شهدای گمنام» از جزیره قشم تا بندرعباس همزمان با ایام صادقیه

سجاد امیریان، مسؤول امور شهدای گمنام استان هرمزگان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام صادقیه، پیکر هشت تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس وارد هرمزگان می شود و پس از تشییع در چهار نقطه از این استان شهیدپرور خاکسپاری خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه از ساعت 18:30 روز سه شنبه 27 تیر آیین تشییع شهدا از امامزاده سیدمظفر(ع) به سمت مصلی امام علی(ع) شهر قشم برگزار می شود، افزود: پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، مراسم «شبی با شهدا» در مصلای جزیره برگزار مس گردد.
 
امیریان حرکت کاروان شهدای گمنام به سمت اسکله شهید ذاکری را ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه 28 تیر اعلام و اظهار کرد: مراسم تشییع دریایی شش تن از شهدای گمنام از ساعت هشت از جزیره قشم به سمت اسکله شهید حقانی بندرعباس آغاز می شود.
 
وی ادامه داد: ساعت 18 روز چهارشنبه پیکرهای دو تن از شهدا از مصلی امام علی(ع) قشم به سمت رمکان برگزار و سپس مراسم وداع در مسجد جامع اهل سنت این روستا برگزار خواهد شد.
 
مسؤول امور شهدای گمنام استان هرمزگان اضافه کرد: ساعت 21 نیز مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) همراه با آیین وداع با شهدا در محل مهدیه شهدای گمنام جزیره قشم برگزار می گردد.
 
وی تصریح کرد: ساعت 18 روز پنجشنبه 29 تیر ماه نیز مراسم تشییع پیکر این دو شهید از مصلی امام علی(ع) به سمت شهرک امام حسن مجتبی(ع) نیروی دریایی سپاه برگزار و سپس پیکر این دو شهید در این شهرک به خاک سپرده می شود.
 
به گفته امیریان؛ پیکر پاک و مطهر 2 تن دیگر از این شهدا نیز پس از تشییع در شهرستان حاجی آیاد، در شهر سرگز بخش احمدی تدفین خواهند شد.
 
وی افزود: پیکر ۲ شهید نیز عصر روز پنجشنبه«سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)» در شهر گوهران و پیکر 2 شهید دیگر در روز جمعه پس از حضور در نماز جمعه و تشییع در روستای درنگ مدو مرکز بخش گافر و پارامون آرام می گیرند.

امر کردن به معروف و نهی از منکر، ضامن بقای جامعه است

حجت الاسلام شیرزاد حسنی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: امر کردن به معروف و بازداشتن از منکر، چنان که خداوند متعال وعده فرموده است، ضامن بقای جامعه و موجب سعادتمندی و رستگاری مومنان خواهد بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی اظهار کرد: دعوت به خوبی ها و نهی از بدی ها و زشتی ها (امر به معروف و نهی از منکر( یکی از وظایف هر مسلمانی است و بهترین راه و شیوه برای این کار، تذکر و بیان زشتی گناه و آثار و عواقب دنیوی و اخروی آن، با زبان نرم و ملاطفت است که مورد سفارش دین مبین اسلام بوده و هست.

حجت الاسلام حسنی افزود: امر به معروف و نهی از منکر؛ یکی از وظایف پیامبران معرفی شده است و همچون خون در پیکره دین جریان دارد و ضامن حیات اسلام است.وی بیان کرد: یکی از احکام مهم اجتماعی اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و امام حسین (علیه السلام) علت اصلی قیام خود را اقامه امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد .

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهى از منکر، به معناى دغدغه داشتن و احساس مسئولیت کردن در برابر خود و هم ‌نوعان است که اگر این دو فریضه بزرگ، به‌ جا و به ‌هنگام انجام پذیرد، جامعه سالم معنوى پدید خواهد آمد و زمینه براى رویش و زایش انواع خوبى ‌ها و زیبایى ‌ها فراهم مى‌آید.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی تصریح کرد: امام حسین (علیه السلام) در راه امر به معروف و نهی از منکر یعنی در راه اساسی ترین اصلی که ضامن بقای اجتماع اسلامی است کشته شد، در راه آن اصلی که اگر نباشد، پیکر اجتماع از بین خواهد رفت و این اصل این مقدار ارزش دارد و آیات قرآن در این زمینه بسیار زیاد است.

حجت الاسلام حسنی گفت: امر به معروف و نهی از منکر کاری همجنس با رسالت نبوی است و برای انجام و نتیجه گرفتن در آن، نیاز است از پیامبر(صلی الله علیه و آله) درس بگیریم، با دلسوزی وارد این عرصه شویم و از روی دردمندی نسبت به دین الهی، این مهم را انجام دهیم.

وی افزود: همان طور که می دانیم؛ امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط و نیز مراتبی است که طبق روایتی از امام علی (ع) هر کسی که نهی از منکر و بدی را در تمام مراتب آن ترک کند گویا اصلاً در جامعه وجود ندارد و همانند مردگان است.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی با اشاره به شرایط، آداب و احکام امر به معروف و نهی از منکر؛ اظهار کرد: فراگیری شرایط امر به معروف و نهی از منکر و موارد آن واجب است، تا انسان در امر و نهی مرتکب خلاف نشود.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: فرمان بکارهای شایسته یعنی امر به معروف و بر حذر داشتن از کارهای ناروا از وظایف اساسی پیامبر(صلی الله علیه و آله) و از اهداف رسالت بوده و بقای یک جامعه در انجام این دو فرضیه است./303/851/ب1

ارسال نظرات