۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۱۲۰۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کاهش فرزندآوری از آسیب‌های مهم جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های مهم جامعه اسلامی کم شدن آمار فرزندآوری است، گفت: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات به خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر آنها کمک کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس اداره هماهنگی امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور، اظهار کرد: ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی باید شناسایی شده و سپس برای درمان آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی باید دغدغه‌های رهبری مورد نظر مسؤولان قرار گیرد، افزود: آسیب‌های اجتماعی باید به‌صورت عینی مشاهده شده و سپس برای پیشگیری و یا از بین بردن آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تنها با موعظه و منبر رفتن نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را از بین برد؛ بلکه باید همه مسؤولان و خانواده‌ها همگام با یکدیگر برای زدودن آسیب‌های اجتماعی وارد عرصه عمل شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به مقوله اقتصاد نگاهی کمونیستی نیست؛ بلکه از نظر اسلام اقتصاد در امر فرهنگ تأثیر زیادی داشته و اگر به آن توجه نشود، به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اضافه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ اصل است اما اگر نان نباشد دین و ایمان از بین می‌رود، تصریح کرد: باید در خانواده و جامعه به سه عنصر عقل معاد، عقل معاش و عقل معاشرت بیشتر پرداخته شود که عقل معاش همان اقتصاد، عقل معاد ایمان به خدا و عقل معاشرت بحث فرهنگ اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: یکی از آسیب‌ها در جامعه کنونی، کم شدن آمار فرزند آوری است و باید مسؤولان در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌ها برای فرزندآوری بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: دولت با ارائه تسهیلات به خانواده‌ها می‌تواند به فرزندآوری بیشتر آنها کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین در تنظیم بخشنامه‌ها و برنامه‌های فرهنگی از سوی دولت، باید این بخشنامه بومی‌سازی شوند تا اثرگذاری لازم را داشته باشند./202/9314/ب1

ارسال نظرات