۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۱۲۱۰۶
حجت الاسلام شعبانی تشریح کرد؛

روش های محبوب شدن انسان نزد دیگران

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برای محبوب شدن در زندگی روش های زیادی وجود دارد، گفت: ایمان و عمل صالح انسان را محبوب دیگران می کند.
معرفت، عمل و ایمان به خدا انسان را به هدف نهایی می رساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شعبانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند همان گونه که رزق مادی انسان ها را تقسیم می کند ارزاق معنوی را نیز در میان آنها تقسیم می کند، گفت: یکی از رزق های معنوی محبوبیت انسان در نزد دیگران است و راهکارها و روش هایی نیز در این زمینه در احادیث و روایت ها بیان شده است.

وی افزود: اولین چیزی که انسان را محبوب می کند لطف خداوند است و این خداوند است که انسان را در نزد دیگران محبوب می کند همانطور که خودش عزیز و محبوب است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: متأسفانه انسان چون طمع کار است اگر خداوند تمامی رزق های معنوی را به او عطا کند باز می گوید کم است به همین دلیل شاکر بودن نیز انسان را به مقام محوبیت در نزد خداوند و دیگران می رساند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه یکی از جاهایی که خداوند به لطف خود انسان را محبوب دیگران می کند کانون خانواده است، افزود: خداوند بعد از عقد و ازدواج دختر و پسر جوان محبت آنها را در دل یکدیگر قرار داده و این محبت به لطف پروردگار تبدیل به سنگ بنای زندگی آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه روش دیگر برای محبوب شدن در نزد خداوند و دیگران سبک زندگی مؤمنانه است، تصریح کرد: صفت ایمان در خود محبوبیت را به دنبال دارد بنابراین باید بندگی خدا را از همان دوران کودکی و نوجوانی به فرزندان آموزش داد و آنها را با سبک زندگی مؤمنانه آشنا کرده و فرزندان خود را با باور به سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) تربیت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می دهند خداوند آنها را محبوب همگان قرار می دهد همانطور که در آیه 96 سوره مریم این موضوع مورد تأکید قرار گرفته و خداوند می فرماید«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا».

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) برای این موضوع بهترین مصداق هستند، افزود: اهل بیت(ع) به واسطه ایمان و عمل صالح محبوب دل ها هستند در حالی که برای مابقی به این شکل نیست برای نمونه ممکن است یک استاد برای شاگردش محبوب باشد اما این محبوبیت تنها به همان شاگرد ختم شده و ابعاد جهانی ندارد در حالی که هرکس اهل بیت(ع) را بشناسد شیفته و محبوب این بزرگواران می شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات