۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۱۲۱۳۶
مسؤول دفتر  شورای نگهبان در آذربایجان شرقی:

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

عزیزی با بیان این‌که شورای نگهبان دو وظیفه مهم حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی را بر عهده دارد، گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است.
صمد عزیزی، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صمد عزیزی، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت استان که در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: نهادهایی با کارکرد شورای نگهبان در سایر کشورها هم وجود دارد که شباهت زیادی به یکدیگر از جهت حفظ و صیانت از قوانین دارند.

وی با تأکید بر این‌که شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان دو وظیفه مهم حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی را بر عهده دارد. در حقیقت شورای نگهبان اجازه نمی دهد قوانین بر خلاف احکام دینی و قانون اساسی تصویب شود.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت تشکل‌های دانشجویی در مقابله با جریان‌های ضدانقلاب و انحرافی اظهار داشت: تشکل ها و جریان های انقلابی که دغدغه حفظ اصول انقلاب را دارند، باید برای ترویج و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی وارد میدان شوند.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که گفتمان انقلاب اسلامی باید به عنوان گفتمان غالب در جامعه جریان داشته باشد، افزود: برای غالب شدن گفتمان انقلاب باید هرتشکلی که خود را وامدار انقلاب می داند، وارد میدان شود، در این میان دانشجویان بسیجی رسالتی حساس‌تر بر عهده دارند.

این استاد حقوق دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌ گفتمان انقلاب اسلامی هم وجهه علمی، هم سیاسی و هم معنوی دارد، تصریح کرد: برای تبلیغ و ترویج گفتمان انقلاب، باید ابتدا اصول و آرمان‌های انقلاب و اندیشه های امام راحل و رهبری را شناخت، سپس به معنای واقعی کلمه انقلابی بود.

عزیزی با تأکید بر این‌که یکی از ارکان گفتمان انقلاب اسلامی، پیشرو بودن در امور و دانش روز است، افزود: انقلابی بودن به معنای بی‌توجهی به دانش و علم روز نیست، باید توجه داشت که انقلاب به ذات، پیش رونده و پیش برنده است، اگر بسیجیان انقلابی مجهز به دانش نباشند، مقابل جریان‌های ضدانقلاب سرخورده خواهند شد.

وی با بیان این‌که حوزه و دانشگاه نسختین خاکریز مقابله با جنگ نرم دشمنان است، گفت: برای موفقیت در هر کاری باید خلوص نیت داشته باشیم، باید این حقیقت را پذیفت که اگر کار خالصانه و فقط برای جلب رضای خدا باشد، امدادهای الهی شامل حالمان خواهد شد./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات