۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۵۱۲۱۴۷
رییس مرکز خدمات:

اگر آنچه داریم امانت خداوند بدانیم، مغرور نمی‌شویم

نخستین جلسه مشترک کارکنان مجتمع‌های ولایت مشهد با حضور رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در محل سالن سلام مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت برگزار شد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ربانی در همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه، نخستین جلسه مشترک کارکنان مجتمع‌های ولایت مشهد با حضور رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در محل سالن سلام مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام ربانی، با قدردانی از مدیر عامل و کارکنان مجتمع‌های ولایت و با اشاره به رضایت بالای میهمانان مجتمع، ابراز امیدواری کرد: رقابتی مثبت میان کارکنان دو مجتمع در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) شکل گیرد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، ثمره شکر را ازدیاد نعمت و نتیجه کفران نعمت را عذاب الهی عنوان کرد و گفت: اگر کسی بخواهد شاخص انسانی خود را رعایت کند باید قدردانی احسان و محبت دیگران باشد.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: هر چه محبت و نعمت بزرگ‌تر باشد سپاسگزاری در مقابل آن نیز مهم‌تر و کفران آن نیز تلخ‌تر است.

وی با بیان اینکه از سوی خدا دانستن نعمت‌ها اصلی مهم در زندگی است گفت: وقتی آنچه داریم را امانت خدا بدانیم، مغرور نمی‌شویم؛ هر آنچه را در زندگی داریم امانتی است که خداوند به ما داده و باید شکرگزار آنها باشیم.

حجت الاسلام ربانی رضایت از زندگی و آرامش را در نتیجه نوع نگاه به زندگی و دیدن نعمت‌ها و جنبه‌های مثبت آن دانست و گفت: خداوند در روز قیامت به کسی که دائم گلایه‌مند از زندگی‌اش بوده می‌گوید که این همه نعمت را نمی‌دیدی و فقط مشکلات و بلاها که آن‌ها هم حکمتی داشت به چشمت می‌آمد.»

وی گلایه مدام از دیگران را نشانه پایین بودن ظرفیت فرد دانست و گفت: رنج ناشی از سیاه دیدن زندگی بیش از همه متوجه خود فرد می‌شود.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شکر را در مقابل هر احسانی لازم و وظیفه انسانی هر فرد به شمار آورد و با اشاره به مراتب احسان و نعمت، بالاترین شکر را در مقابل خداوند و سپس نبی مکرم اسلام (ص) دانست./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات