۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۱۲۲۰۷
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نفوذناپذیری شورای نگهبان مهمترین دلیل هجمه‌های دشمن است

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هجمه دشمنان به شورای نگهبان بیانگر ادای وظیفه‌ این دستگاه در نظام است، گفت: نفوذناپذیری شورای نگهبان مهمترین دلیل هجمه‌های دشمن در تضعیف این نهاد مقدس است.
حجت الاسلام ابراهیمی شورای نگهبان

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری و معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی و ایستادگی این نهاد در برابر هجمه دشمنان داخلی و خارجی، گفت: امروز در همه حکومت‌های دنیا نهاد و یا سازمانی برای کنترل و فیلترینگ فعالیت‌ها و عملیات دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی وجود دارد که در نظام مقدس ایران شورای نگهبان دارای چنین جایگاهی است.

وی افزود: انتخاب اعضای شورای نگهبان که نیمی از آن حقوقدان و نیم دیگر از مجتهدان واجد شرایط تشکیل می‌شود بر عهده رهبر معظم انقلاب و مجلس شورای اسلامی است بنابراین انتخاب اعضای شورای نگهبان به سبب تایید اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تعیین کننده رهبری است نماد کامل دموکراسی و مردم سالاری در ایران به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه شورای نگهبان یک دستگاه صددرصد قانونی و دموکراتیک برخاسته از رای مردم است، ابراز کرد: از مهمترین وظایف خطیر شورای نگهبان نظارت بر اسلامیت قوانین و نظارت بر انتخابات است.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه وظایف شورای نگهبان بسیار حساس و تاثیرگذار است، گفت: هجمه دشمنان به شورای نگهبان بیانگر ادای وظیفه‌ای این دستگاه در نظام است.

حجت الاسلام ابراهیمی درباره مهمترین دستاوردهای شورای نگهبان، عنوان کرد: شورای نگهبان مانع نفوذ عناصر دشمن و بدخواهان به بدنه حاکمیت است و نفوذناپذیری شورای نگهبان مهمترین دلیل هجمه‌های دشمن در تضعیف این نهاد مقدس به شمار می‌رود بنابراین لازم است مردم آسیب‌هایی که شورای نگهبان را تهدید می‌کند به درستی شناسایی کنند.

وی با تقدیر و تشکر از خدمات شایسته آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای اسلامی، گفت: امام راحل فرمودند: هنگامی که دیدید دشمن به شخص و یا دستگاهی حمله می‌کند به نقش کلیدی و اهمیت آن شخص و دستگاه بیشتر پی ببرید؛ توطئه دشمن علیه برخی شخصیت‌های شورا مانند آیت الله جنتی، تخریب جایگاه شورای نگهبان در بین مردم است.

امام جمعه موقت شهرری ادامه داد: امروز دشمن با افراد انقلابی، ارزشی، مجاهد و کسانی مانند آیت ‌الله جنتی که روحیه استکبارستیزی دارند دشمنی علنی دارد و از همه مناسبت‌ها و فرصت‌های به دست آمده نهایت بهره را می‌برند تا وجهه این افراد که سرمایه‌های انقلاب به شمار می‌روند را مخدوش کند.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطر نشان کرد: آیت‌الله جنتی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد وی افزون بر خصوصیاتی که ذکر شد بسیار ساده زیست و فعال است کسانی که از نزدیک با وی ارتباط دارند چنین بیان می‌کنند که وی با کهولت سنی که دارد از ابتدای صبح تا پاسی از شب برای خدمت به مردم در حال تلاش و فعالیت است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات