۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۱۲۲۴۹
آیت‌الله علما:

طلاب و روحانیان عامل به آموخته‌های خویش باشند

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه طلاب باید عامل به آموخته‌های خویش باشند، گفت: دوران تحصیل بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب و تربیت نفس طلاب است تا بتوانند در آینده جامعه را هدایت کنند.
جلسه اخلاق جلسه اخلاق جلسه اخلاق جلسه اخلاق جلسه اخلاق جلسه اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه برادران کرمانشاه، با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود بسیاری از مشکلات اجتماعی ما حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیان به عنوان مروجان دین مبین اسلام باید زمینه احیای این فرهنگ و فریضه واجب الهی را فراهم کنند و خود پیش از دیگران عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است ابتدا شرایط و روش‌های امر به معروف و نهی از منکر را آموخت؛ زیرا امر به معروف و نهی از منکر آداب مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان بدون آگاهی به این امر پرداخت.

وی ادامه داد: گاه برخی از سر ناآگاهی، سبب دور شدن افراد و دلسرد شدن آنها از آموزه‌های دینی می‌شوند در صورتی که در دین مبین اسلام توبه و استغفار جایگاه ویژه‌ای داشته و خداوند متعال ستارالعیوب است.

این مسؤول اظهار داشت: طلاب باید پیش از هر چیز آموخته‌های دینی خود را ارتقا داده و به اخلاقیات توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا اخلاق و رفتار روحانیان در جامعه بسیار مورد توجه و زیر ذره‌بین است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در این زمینه، اضافه کرد: طلاب باید خود عامل به آموخته‌ها باشند و نفس خود را به‌خوبی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه در این راستا دوران تحصیل بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس است، اظهار داشت: باید از محضر اساتید بزرگ استفاده کرد و از تجربیات آنها بهره‌مند شد تا بتوان گام به گام به تعالی اخلاقی و معنوی دست یافت.

گفتنی است در پایان این جلسه، طلاب نماز ظهر و عصر خود را به امامت آیت‌الله علما اقامه کردند./8571/پ202/ب1

ارسال نظرات