۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۱۲۲۷۴

چند خبر کوتاه از استان کرمان

تشییع پیکر ۳ شهید گمنام در امامزاده سلطان سید احمد درب بهشت جیرفت، اهدای ۳ تخته فرش به بقعه فضل بن عباس منوجان، ثبت ۱۰ مورد عقد طی سال جاری در امام زاده محمد کرمان و کرمان، میزبان بیش از ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود از مهم ترین اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، محمد محمدی‌ فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، آستان امامزاده سلطان سید احمد (ع) بخش درب بهشت شهرستان جیرفت پس از 33 سال انتظار میزبان مراسم وداع با سه شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی است.

وی گفت: مراسم وداع با شهدای گلگون کفن با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه جیرفت، نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان شهرستانی و مردم شهیدپرور برگزار می‌شود.

محمدی‌فر تصریح کرد: این آیین روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه ساعت 15 از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و سپس پیکر پاک این شهدا در آرامگاه ابدی خویش در جوار پارک امامزاده به خاک سپرده می‌شوند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت افزود: سن شهدای گمنام در زمان شهادت 18، 17 و 23 سال بوده که در عملیات خیبر، رمضان و بدر طی سال‌های 61 تا 63 در مناطق جزیره مجنون، پاسگاه زید و شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

گفتنی است، بخش درب بهشت شهرستان جیرفت 173 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیزان سفر کرده، مرداد ماه امسال هفتمین یادواره شهدای این بخش در جوار امامزاده عظیم‌الشأن برگزار می‌شود

اهدای 3 تخته فرش به بقعه فضل بن عباس منوجان

حجت الاسلام مهدی سالاری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج گفت: از سوی خیر نیکوکار یک تخته فرش 12 متری و یک رو فرشی در ابعاد 12 متر و یک تخته گلیم فرش در ابعاد یک و نیم مترجهت فرش کردن تربت خانه بقعه متبرکه فضل بن عباس منوجان اهدا شد.

وی با اشاره به نیت ارزشمند این خیر گرانقدر و تأکید بر گمنامی در اقدام نیک خود تصریح کرد: تاکنون با مشارکت خیران نیکوکار در راستای اجرای طرح مودت اقدامات مهمی در بحث فعالیت های اجرایی بقاع متبرکه این شهرستان انجام شده است.

حجت الاسلام سالاری ضمن تکمیل مراحل پایانی طرح جامع بقعه متبرکه، گچ کاری نمای داخل تربت خانه و کارهای مقاوم سازی بنای ساختمان بقعه را از جمله فعالیت های عمرانی انجام شده عنوان کرد و گفت:

بقعه متبرکه فضل بن عباس در حد فاصل 100 کیلومتری کهنوج در شهرستان منوجان واقع شده است که مورد توجه اهالی منطقه به ویژه زائران استان بندر عباس است و در راستای خدمات دهی و فراهم آوردن امکانات رفاهی با همکاری فرمانداری شهرستان اقداماتی در جهت تسطیح و آسفالت 15 کیلومتری جاده خاکی مسیر امامزاده در حال انجام است.

ثبت 10 مورد عقد طی سال جاری در امام زاده محمد کرمان

حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان از ثبت 10 مورد عقدطی سال جاری در جوار امام زاده محمد (ع) این شهرستان خبر داد و افزود: طی برنامه ریزی های فرهنگی در اماکن متبرکه در حاشیه برگزاری برنامه های اعیاد و جشن های مذهبی امسال مراسم عقد 10 زوج جوان در آستان این امامزاده عظیم الشأن برگزارشده است.

وی با اشاره به حضور 110 نفر در کلاسهای تابستانی طرح نشاط معنوی امامزاده گفت: در راستای اوقاف فراغت دانش آموزان و آغاز به کار فعالیتهای باشگاه فرهنگی و ورزشی ساوند وابسته به امام زاده ،علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به واحد فرهنگی آستان امامزاده مراجعه نمایند.

کرمان، میزبان بیش از ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود

مهدی مهدی زاده، مسؤول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در گفت و گویی از ورود پیکرهای مطهر بیش از ۲۰ شهید گمنام و نامدار در آستانه شهادت امام صادق علیه السلام به استان خبر داد و افزود: مراسم وداع استانی با شهدا، سه شنبه شب(۲۷ تیر)در حسینیه امام خمینی(ره)شهرستان سیرجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد شهید، سه نفر احراز هویت شدند که متعلق به شهرهای سیرجان، رفسنجان و گلباف هستند؛ تصریح کرد: مابقی شهدا که تعداد آن در مرحله نهایی شدن است گمنام هستند که یک نفر آنان در مرکز استان کرمان و در بیت الزهراء سلام الله علیها{حسینیه متعلق به سردار حاج قاسم سلیمانی} تدفین می شود.

مهدی زاده ادامه داد: شهدای گمنام در مناطق مختلف استان اعم از شمالی و جنوبی تدفین می شوند و فیض آباد راور و ریحانشهر زرند از جمله مناطق شمالی است که میزبان شهدای گمنام است.

وی اظهار داشت: بخش چاه دادخدای قلعه گنج، دهستان رمشک قلعه گنج، بخش آسمینون نودژ منوجان، حوزه علمیه امام صادق جیرفت (علیه السلام) و بخش سیاحتی و زیارتی ساردوئیه به مرکزیت شهر درب بهشت از مناطق جنوبی استان است که تعدادی شهید گمنام در آنها تدفین می شود./۹۷۰۹/ت303/ب1

ارسال نظرات