۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۱۲۳۱۱
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

سبک زندگی اسلامی بر پایه آیات الهی استوار است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه قرآن پیمان خداوند با خلق است، گفت: عمل به قرآن کریم از اصول سبک زندگی اسلامی است.
حجت السلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، امروز در جلسه شرح صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: هرگاه قرآن خوانده شد، ساکت شوید و گوش فرا دهید شاید مورد رحمت الهی قرار گیرید.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: زمانی که قرآن تلاوت می‌شود بر تو واجب است سکوت کرده و گوش فرا دهی و این گوش فرادادن باید با جان و دل انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه در روایات متعدد آمده که انسان در هنگام شنیدن آیات الهی باید محزون شود، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که حزن در هنگام سکوت معنادار و دارای اثر می‌شود.

وی قرآن را پیمان الهی با انسان بیان کرد و اظهار داشت: امام علی (ع) فرموده خود را ملزم به تلاوت آیات قرآن کنید، به انجام حلال، حرام، واجبات، امر به معروف و نهی از منکر مقید باشید و در دل شب و نیمروز به تلاوت قرآن کریم بپردازید؛ زیرا قرآن پیمان خداوند با خلق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه هر مسلمانی حداقل باید روزی 50 آیه قرآن تلاوت کند، گفت: بالاترین درجه بهشت پس از انبیا و اولیای الهی به قاریان قرآن مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن داروی برای درمان امراض روحی است، ادامه داد: خداوند به برکت وجود تلاوت کنندگان قرآن بسیاری از بلاها را دفع و قدرت دشمن را سلب می‌کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه قرآن پیمان خداوند با خلق است، گفت: عمل به قرآن کریم از اصول سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با تأکید بر اینکه انسان باید در قرائت صحیح و تلفظ درست آیات قرآن کریم مهارت کسب کند، افزود: امام سجاد (ع) با فضیلت‌ترین اعمال را تلاوت آیات الهی و فجر قبل از طلوع آفتاب را بهترین زمان برای تلاوت قرآن بیان می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات