۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۱۲۳۲۸
نماینده خبرگان رهبری:

تبلیغ دین هیچ‌گاه تعطیل‌‎بردار نیست

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در فضای مجازی برای تبلیغ دین نباید مورد غفلت قرار گیرد.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران بنیان نهادن سازمان‌ها، مراکز و نهادهای انقلابی و دینی بوده است.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی به برکت انقلاب اسلامی توانسته آثار و برکات ارزشمندی برای انقلاب اسلامی ایران داشته باشد، خاطرنشان کرد: این انقلاب در سایه توجه به احکام قرآن، شریعت و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت به پیروزی رسید و تداوم نظام اسلامی نیز تنها با عمل به آموزه های دینی محقق می شود.

امام جمعه مراغه رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را ترویج فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی گسترده غرب علیه اعتقادات و باورهای دینی ملت‌های مسلمان و مردم ایران اسلامی، بایستی نهادهای متولی دین و اعتقاد جامعه، بیش از گذشته نسبت به مقابله با ترفندهای دشمن آگاه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که سازمان تبلیغات اسلامی باید در راستای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت گام‌های مؤثر و ماندگار بردارد، گفت: اگر تا دیروز تبلیغ سنتی و سخنرانی منابر اثرگذار بوده است، امروز با بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توان با طیف گسترده‌ای از مخاطبان در ارتباط بود.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در فضای مجازی برای تبلیغ دین نباید مورد غفلت قرار گیرد، ادامه داد: آشنایی طلاب، روحانیان و مبلغان دینی با کارکردهای فضای سایبری ضرورتی مهم است که سازمان تبلیغات اسلامی می تواند در راستای ارتقای آگاهی فضلای حوزوی گام بردارد.

وی با بیان این‌که تبلیغ دین هیچ‌گاه تعطیل‌‎بردار نیست، گفت: مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی تنها منحصر در ماه‌هایی مانند رمضان و محرم نیست، بلکه تبیین مبانی اسلامی از سوی روحانیان و مبلغان دینی در هر زمان و مکان، موجب تقویت باورهای اعتقادی و آموزه های دینی و قرآنی مردم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که مجاهدت روحانیت شیعه در طول تاریخ غیرقابل انکار است، گفت: اگر به دنبال احیای تمدن اسلامی و ترویج مکتب انسان‌ساز تشیع در سراسر جهان هستیم، بایستی شبانه‌روز تلاش کنیم و اخلاص در عمل داشته باشیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات