۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۱۲۳۴۱
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:

قرائت قرآن یاد خدا را در دل ها زنده خواهد کرد

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: انسان با قرائت قرآن از زمره غافلان خارج می شود و یاد خدا در دلش زنده خواهد شد، پس لازم است در طول شبانه روز هر شخصی مقداری از این کتاب آسمانی و نورانی را مطالعه کند.
مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ابوالفضل این شهر اظهار داشت: قرآن خواندن یکی از عبادت های مهم است که دل و جان را صیقل و جلا می دهد.

وی افزود: انسان با قرائت قرآن از زمره غافلان خارج می شود و یاد خدا در دلش زنده خواهد شد، پس لازم است در طول شبانه روز هر شخصی مقداری از این کتاب آسمانی و نورانی را مطالعه کند.

حجت الاسلام مرادبیگی خاطرنشان کرد: از مهمترین آداب قرآن خواندن، اخلاص است که قرائت بدون اخلاص موجب خشم خداوند خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن دارای آدابی است، گفت: خواندن قرآن آداب ظاهری و باطنی دارد که از جمله آداب ظاهری آن می توان به وضو داشتن، با صدای خوب و زیبا خواندن، گریه کردن هنگام قرائت این کتاب آسمانی و اینکه از روی کتاب خود قرآن مطالعه کردن اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه به آداب باطنی خواندن قرآن اشاره و تصریح کرد: با تدبر و تفکر قرائت کردن، حضور قلب هنگام خواندن قرآن و توجه کامل به معنای آیات جز آداب باطنی خواندن کلام الله مجید است.

این مدرس حوزه با بیان حدیثی از امیرمومنان(ع) عنوان کرد: حضرت علی(ع) می فرماید؛ عبادتی که در آن فهم و قرائتی که در آن تدبر نباشد خیری در آن نیست، اگر نمی توانی با یک مرتبه خواندن در آیه تدبر کنی آن را تکرار کن.

حجت الاسلام مرادبیگی یادآور شد: گاهی ایمان انسان به خاطر مشغله و لذت های دنیوی دچار تزلزل و خدشه و کاستی خواهد شد که برای تقویت مجدد ایمان باید از دستورات الهی که مهمترین و سریع ترین راه تمسک به قرآن است، استفاه کرد.

وی در پایان گفت: آن‌هایی که می‌توانند روزی یک جزء و آن‌هایی که نمی‌توانند تعداد صفحات کمتری را تلاوت کنند، اما قطعاً خود را موظف به قرائت روزانه قرآن کنید که آثار و برکات مهمی بسیار را به همراه دارد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات