۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۱۲۳۶۳
رییس ستاد نماز جمعه کرمان:

شورای نگهبان سنگربان نظام اسلامی است

رییس ستاد نماز جمعه کرمان با بیان اینکه شورای نگهبان سنگربان نظام است، گفت: حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است.
حجت الاسلام عرب پور

حجت الاسلام مهدی عرب پور رییس ستاد نماز جمعه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین مهم ترین دستاوردهای شورای نگهبان پرداخت و اظهار کرد: شورای نگهبان سنگربان نظام است؛ از این رو وظیفه دارد تمام مصوبات مجلس را از حیث عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کند تا در صورت عدم مغایرت، مصوبه مجلس صورت قانونی به خود گیرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی به شمار می آید، افزود: حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است و نوع وظایف و اختیارات شورای نگهبان و اهمیت آن سبب شده که این نهاد در زمره نهادهای بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در آید.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: بنابراین یکی از وظایف مهم شورای نگهبان تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و احکام اسلامی است؛ از این رو حضور شورای نگهبان برای جلوگیری از بعضی مصوبات نامناسب و نظارت بر مسأله انتخابات بسیار تاثیر گذار بوده است.

امام جمعه موقت کرمان شورای نگهبان را دیده بانی در رأس نظام برای حفظ  اصول و کیان اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: طی 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط سالانه یک انتخابات در کمال صحت و سلامت در کشور برگزار شده که این امر مدیون نظارت شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: نابودی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی یکی از اهداف دشمنان اسلام است و در راستای رسیدن به این هدف همواره نهادهای مهم و تاثیر گذار در نظام را مورد هجمه قرار داده اند که در این راستا تخریب شورای نگهبان و اعضای تاثیرگذار آن همواره یکی از برنامه های دشمن بوده است.

 رییس ستاد نماز جمعه کرمان یادآور شد: علی ‌رغم همه فشارها و هجمه ها، فقها و حقو قدانان شورای نگهبان در برابر خواسته های نامشروع و خلاف قانون مقاومت و ایستادگی کرده اند.

به گفته حجت الاسلام عرب پور اگر شورای نگهبان نبود قطعا نظام و حرکت هایی که لازم بود در نظام شکل بگیرد دچار چالش و مشکل می شد و حتی ممکن بود راه نفوذ برای بعضی از افراد باز شود و دشمنان به اهداف خود در رابطه با نظام جمهوری اسلامی برسند. /9709/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات