۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۱۲۳۶۷
امام جمعه قلعه گنج:

حفظ انقلاب اسلامی و اصول آن از برکات شورای نگهبان است

امام جمعه قلعه گنج گفت: حفظ انقلاب اسلامی و اصول آن از برکات وجود شورای نگهبان است و این نهاد مقدس نگهبان حقیقی اصل انقلاب اسلامی به شمار می رود.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام  احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، کارکرد شورای نگهبان را یک کارکرد مهم و اساسی دانست و اظهار کرد: وجود شورای نگهبان برای حفظ نظام ضروری است؛ زیرا این شورا مانع این است که نظام اسلامی از خط دین و اسلام و همچنین از خط قانون اساسی منحرف شود.

وی اضافه کرد: وجود شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی مایه اقتدار و عزت ایران است و اگر این نهاد مقدس وجود نداشت دشمن ضربه های خود را بر پیکره این نظام وارد کرده بود و به اهداف خود رسیده بود.

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه شورای نگهبان به عنوان یکی از ارکان مهم نظام، نقش اساسى در حفظ جمهوريت و اسلاميت نظام دارد، تصریح کرد: این نهاد مقدس که در سال 59 از سوی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، نسبت به سایر نهادهای انقلابی از جایگاه خاصی برخوردار است.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به اینکه شورای نگهبان ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: تمام هجمه‌ها به شورای نگهبان برای ضربه‌زدن به اصل نظام است؛ از این رو شورای‏ نگهبان به‏ منظور پاسداری‏ از احکام‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسی‏ از نظر عدم‏ مغایرت‏ مصوبات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ با آنها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان یکى از ارکان مهم و حساس نظام در مقابله با هجوم بى‌شائبه دشمنان نظام اسلامى بوده و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند« شورای نگهبان مطمئن ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است».

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه این نهاد مقدس، نگهبان حقیقی اصل انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: حفظ انقلاب اسلامی و اصول آن از برکات وجود شورای نگهبان است؛ به گونه ای که با گذشت سالهای متمادی از تاسیس این شورا دشمنان اسلام هنوز نتوانستند به اصل نظام و انقلاب اسلامی لطمه وارد کنند./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات