۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۵۱۲۳۷۸
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تأکید کرد؛

واقفان موقوفات جدید خود را با نیت آموزش‌های قرآنی ثبت کنند

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به ارائه آموزش‌های قرآنی در جامعه، افزود: در این زمینه ضروری است واقفان موقوفات جدید خود را با نیت توسعه فعالیت‌های قرآنی ثبت کنند.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از فعالان قرآنی، با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای استفاده بیشتر از آموزه‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: تلاش و فعالیت در این عرصه توفیق ذی‌قیمتی بوده و اجر و ارزش مضاعف دارد.

 

وی تأکید کرد: قرآن در روز قیامت هم شافع امت اسلامی بوده و هم یکی از کسانی است که از برخی انسان‌ها به دلیل استفاده نکردن بهینه از آیات و رهنمودهایش به خداوند متعال شکایت می‌کند؛ پس باید در امر تدبر و به‌کارگیری آموزه‌های قرآن بیش از پیش همت کنیم.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: مسؤولان باید تلاش کنند تا قرآن که کتاب هدایت و تعالی انسان‌ها است، به یکی از اقلام سبد کالای خانواده‌های تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی تصریح کرد: درزمینهٔ تعلیم و تعلم قرآن، کارهای بر زمین‌مانده زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل باید همت خود را بیشتر کنیم تا قرآن از مهجورت بیرون بیاید.

وی اظهار کرد: قرآن گنجینه است و اگر راه‌های رسیدن به این گنجینه را بیابیم و آن را در متن زندگی خود به کار ببندیم، جامعه ما به مسیر تعالی هدایت می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: پس از انقلاب ما در امر حفظ قرآن و پرورش قاریان بسیار موفق بوده‌ایم و در جامعه اسلامی حفظ آبرو کرده‌ایم؛ اما باید همچنان در این مسیر گام‌های بلندتری برداشته شود.

وی افزود: باید در جامعه اسلامی به قرآن و عترت و سنت پیامبر (ص) با هم و به‌صورت توأمان اهمیت داده شود و اگر یکی را بگیریم و دیگری را رها کنیم متضرر شده‌ایم؛ به همین دلیل در این زمینه لازم است خیران موقوفات خود را به سمت آموزش‌های قرآن سوق دهند.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر مسؤولان و مدیران دستگاه‌های مختلف به فعالیت‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: اگر آن‌گونه که شایسته و بایسته است به قرآن توجه کرده و آموزه‌های آن را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم بدون شک بخش اعظم مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات