۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۲۵۵۳
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

طنزهای اجتماعی سازنده در معرفی معروفات و منکرات تأثیرگذار است

معاون فرهنگی قوه قضائیه معرفی معروفات و منکرات را از وظایف هنرمندان و رسانه عنوان کرد و گفت: یکی از فعالیت هایی که امروز در رسانه صورت می گیرد طنزهای اجتماعی سازنده است که این برنامه ها ارزشمند و تأثیرگذار هستند.
معاون فرهنگی قوه قضائیه

حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در حاشیه همایش ملی علمی، پژوهشی «مسئله‌شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»که بیست و هشتم تیر در تالار شهر برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد گفت: باید دستگاههای مختلف اجرایی، امنیتی و قضایی در کنار اقشار مردم برای احیای این فریضه دینی فعال شوند.

وی با بیان اینکه باید اقشار مختلف جامعه در مورد وظایف خود نسبت به امر به معروف و نهی ازمنکر آشنا شوند و به آن عمل کنند، افزود: در واقع احیای این امر، کار بزرگی است؛ چرا که این دو فریضه بسیار حائز اهمیت و مؤثر هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی ازمنکر، اظهار کرد: در واقع با احیای این فریضه الهی، همه واجبات اقامه می شوند و از منکرات جلوگیری می شود؛ به همین دلیل است که این کار گسترده و قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه همه اقدامات سازنده برای کشور از مصادیق احیای امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: اگر دولت برای احیای اقتصاد و رفع بیکاری اقدام کند و از طرفی قوانین اصلاح شوند؛ در واقع اقدام اصلاحی صورت گرفته است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره  به عملکرد هنرمندان و رسانه در این عرصه گفت: در بخش فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر که رسانه ها موظند بیشتر به آن بپردازند نیازمند فرهنگ سازی درباره این فریضه الهی هستیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: همه کسانی که  توانایی و دانش و مهارت کافی را دارند از مهارت و ظرفیت های علمی و هنری خود بهره ببرند تا در قدم نخست معروف ها را به جامعه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در قدم بعدی پس از معرفی معروفها به جامعه باید رسانه ها آنها را نزد مردم محبوب کنند، اظهار کرد: رسانه ها باید در قدم بعدی برای معرفی منکرات تلاش کرده و زشتی این امور را آشکار سازند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه معرفی معروفات و منکرات را از وظایف هنرمندان و رسانه عنوان کرد و گفت: یکی از فعالیت هایی که امروز در رسانه صورت می گیرد طنزهای اجتماعی سازنده است که این برنامه ها ارزشمند و تأثیرگذار هستند./۹۳۴/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات