۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۵۷۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری جشنواره «زائران کوچک، اندیشه‌های بزرگ» در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، تجلیل از ۱۰۰ برگزیده قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر شهرستان بشرویه و برگزاری جشن روز خبرنگار در خراسان‌جنوبی از جمله اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس اظهار داشت: جشنواره "زائران کوچک، اندیشه‌های بزرگ" در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار می‌شود.

وی گفت: رشته‌های این جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی شامل برگزاری مسابقات خاطره نگاری، نقاشی و عکاسی است.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس بهره‌مندی از افکار، اندیشه‌های خلاق و هنرمندانه افراد را از جمله اهداف برگزاری جشنواره "زائران کوچک، اندیشه‌های بزرگ" عنوان کرد و افزود: کودکان و نوجوانان در گروه سنی 6 تا 15 سال، تا 13 مرداد فرصت دارند در این جشنواره شرکت کنند.

سپهریان تصریح کرد: در بخش خاطره نگاری، بیان خاطرات باید مرتبط با سفرهای زیارتی به یکی از اماکن متبرکه از جمله حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) باشد. 

وی افزود: در این بخش، کودکان و نوجوانان می‌توانند یکی از موضوعات مرتبط با زیارت از جمله "من و شوق زیارت امام رضا(ع)"، "من و کبوتران حرم"، "من و حجاب در حرم"، "من و پنجره فولاد حرم" را انتخاب و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره دائمی جشن‌های میلاد رضوی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ارسال کنند.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزاری مسابقه نقاشی را از دیگر بخش‌های جشنواره عنوان کرد و افزود: نقاشی‌ها باید در ابعاد 20 در 30 بر روی کاغذ گلاسه یا مقوا با مداد رنگی یا آبرنگ تهیه و ارسال شود.

سپهریان درباره شرایط شرکت افراد در این جشنواره افزود: موضوع ارسال آثار باید صرفاً در ارتباط با جشنواره باشد و هر یک از شرکت کنندگان مجاز است حداکثر در دو مسابقه شرکت کند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 13 مرداد مصادف با سالروز خجسته میلاد امام رضا(ع) عنوان کرد و یادآور شد: ارزیابی آثار در دو گروه به تفکیک کودک و نوجوان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس افزود: در هر بخش از مسابقه 8 اثر برگزیده می‌شود که از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نفیس از جمله کمک هزینه سفر زیارتی، قلم قرآنی سخنگو، تبلت، کارت هدیه، محصولات فرهنگی و پلاک طلا تجلیل خواهد شد.

قرآن بهترین ابزار برای مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان است

حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر، رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه در مراسم تجلیل از 100 برگزیده قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر شهرستان بشرویه که در حسینیه گلزار شهدا و با حضورمسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: قرآن از مظاهر قدرت و عظمت خدای متعال است.

وی گفت: عظمت قرآن را می‌توان از تفسیر آیه و معارف آن دریافت و پیوند قرآن با تمام ابعاد زندگی افراد بزرگترین هدیه‌ای است که خدا به انسان عطا کرده است.

 رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه تاکید کرد: حافظان قرآن مانند خورشید در جامعه می‌درخشند و با اندکی توجه می‌بینیم افرادی که در عرصه اجتماعی موفق و شاخص ظاهر شده‌اند در زوایای زندگی خود به نحوی با قرآن انس و پیوند داشته‌اند.

مهدی نارمنجی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در این مراسم  با بیان اینکه سال گذشته هفت مسابقه قرآنی در شهرستان بشرویه برگزار شد، بیان کرد: 171 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر بشرویه در این مسابقات شرکت کردند که 12 نفرشان در مجموع در پنج مسابقه شرکت کردند.

وی تصریح کرد: این مسابقات در گروه سنی خردسال تا بزرگسال در رشته‌های حفظ، مفاهیم، ترتیل و قرائت برگزار شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: سه نفر از بزرگسال مسابقات قرآنی خانواده شاهد و ایثارگر بشرویه به مسابقات کشوری راه پیدا کردند و در گروه دانش‌آموزی نیز چهار نفر در رشته قرائت موفق به حضور در رقابت‌های کشوری شدند.

نارمنجی خواهان توجه بیشتر خانواده‌ها نسبت به تربیت قرآنی فرزندان شد و گفت: قرآن کریم و حقایق نهفته در آن بهترین ابزار برای مبارزه با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام است.

جشن روز خبرنگار در خراسان‌جنوبی 19 مرداد ماه امسال برگزار می‌شود

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز  در نخستین جلسه برنامه‌ریزی مراسم روز خبرنگار که با حضور اعضاء جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار داشت: جشن روز خبرنگار امسال روز پنج شنبه ١٩مردادماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در بیرجند برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز خبرنگار امسال با برنامه‌های شاد و متنوعی همراه خواهد بود و مراسم قرعه‌کشی سفر به کربلا ویژه خبرنگاران یکی از برنامه‌های امسال روز خبرنگار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: این مراسم از ساعت 17:30 در محل آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد دومین جلسه این مراسم چهارم مردادماه سال جاری جهت جمع‌بندی کامل این مراسم در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شود.

وقف یکی از سرمایه های اسلام در توسعه فرهنگ و اقتصاد است

حجت الاسلام دادخدا خدایی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس امروز در جمع مردم طبس یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را احیای موقوفات دانست و اظهار کرد: وقف میراث فطری بشر، مظهر احکام اسلامی، حافظ اسلام و قرآن است و  وقف است که همواره یاد انسان را ماندگار و بر زبان جاری دارد.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم نظام مقدس جمهوری اسلامی نگهداری از موقوفات است، افزود: حمایت دولت، مجلس و تمام دستگاه های اجرایی در حوزه وقف، نشان از نگاه نظام مقدس ما به فرهنگ وقف است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس با اشاره به اینکه وقف معرف هویت شخصی و انسانی واقف است، تصریح کرد: وقف مظلوم است و مدت ها به فراموشی سپرده شده بود که اسلام آن را زنده کرد.

حجت الاسلام خدایی به جایگاه رسانه در حوزه وقف اشاره کرد و افزود: رسانه در حوزه وقف نقش اساسی و برجسته دارد و اعتقاد بر این است که رسانه ها بهترین همیاران اوقاف هستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف و شکل بخشیدن به افکار مردم برای این سنت حسنه تاثیر گذارند، گفت: رسانه ها با استفاده از ابزار می توانند به صورت منطقی در این حوزه وارد شوند و به جامعه بشری خدمت کنند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس با تاکید بر اینکه رسانه ها حضوری جدی در حوزه بقاع متبرکه داشته باشند، افزود: رسانه ها می توانند هنرمندانه آسیب های موقوفه خواری را با استفاده از مبانی دینی گوشزد کنند.

حجت الاسلام خدایی با بیان این مطلب که رسانه ها قلم خود را وقف ارزش های اسلامی کنند، گفت: وقف یک حکم کارآمد و ترقی نظام اسلامی است که باید از ظرفیت آن به درستی استفاده شود./880/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات