۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۱۲۶۰۰
امام جمعه شیروان:

حمایت از حوزه‌های علمیه مصداق محبت نسبت به امام صادق است

امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) مؤسس حوزه‌های علمیه شیعی است، گفت: حمایت از حوزه‌های علمیه مصداق محبت و معرفت نسبت به امام صادق (ع) و رییس مذهب تشیع است.
حجت الاسلام کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، چهارشنبه‌شب در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) که با حضور طلاب و روحانیان در محل مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: ما در قبال ائمه (ع) چند وظیفه خطیر داریم که شامل معرفت، اطاعت، محبت، مودت و حمایت می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه معرفتی ما نسبت به ائمه اطهار (ع)، افزود: هیچ موجودی ظرفیت انسان را ندارد؛ چراکه انسان خلیفه‌الله می‌شود و مسجود ملائکه قرار می‌گیرد و تمام عالم مورد تسخیر انسان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه انسان مقام نبوت و رسالت و امامت را دریافت می‌کند، ادامه داد: آنچه خدا خلق کرده برای انسان است؛ بنابراین جایگاه و رسالت انسان بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش امام در جامعه اسلامی و انسانی، اضافه کرد: اسلام و دین و مذهب بدون امام از حیّز انتفاع ساقط می‌شود؛ به همین دلیل باید گفت امامت رکن اسلام است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه تمامیت اسلام و ولایت به امامت بوده و دین بدون آن کامل نیست، اظهار کرد: نه اینکه بدون امام دین کلاً از بین برود و بی‌ارزش باشد؛ بلکه اسلام همانند داروخانه بوده و امام پزشک آن است و استفاده از دارو هم بدون مشورت و نسخه پزشک خطرناک است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی، اسلامی است که بعد از نبی مکرم اسلام با اعتقاد به ائمه معصومین (ع) باشد؛ وگرنه با اسلام بدون محبت ائمه، انسان در جرگه گروه‌های انحرافی مانند داعش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بین ائمه فرقی نبوده و همه این بزرگواران ولادت تکوینی و تشریعی دارند، گفت: امام ناظر بر اعمال و گفتار ما است و از کار ما گره‌گشایی می‌کند.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به وظیفه ما برای اطاعت از امام، اظهار کرد: باید اطاعت از امام بی‌چون‌وچرا باشد؛ زیرا ائمه ولایت مطلقه دارند و این اطاعت هم باید در تمام موارد باشد نه اینکه نماز بخوانیم و زکات ندهیم.

وی با بیان اینکه محبت نسبت به اهل بیت هم از معرفت و اطاعت سرچشمه می‌گیرد، تصریح کرد: وظیفه دیگر ما نسبت به ائمه حمایت از این بزرگواران است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه در این راستا حمایت از امام صادق (ع) حمایت از دین و حوزه علمیه است، افزود: حوزه علمیه مرکز انسان‌سازی است و از این مراکز بود که شاه سرنگون شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات