۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۱۲۶۵۵
تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی:

شورای نگهبان جلوی نفوذ و استعمارگران ایستاده است

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی گفت: اگر نظارت‌های شورای نگهبان نبود، قطعاً استعمار جهانی نفوذ کرده و انقلاب اسلامی نابود شده بود.
آیت الله جلالی خمینی

آیت الله روح الله جلالی خمینی، تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فلسفه وجودی شورای نگهبان قانون اساسی، گفت: یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر نظام‌های جهان، در وجود شورای نگهبان قانون اساسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه نظام حاکم بر جمهوری اسلامی ایران، حکومت اسلامی است، قوانینی که در مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود نباید مخالف قوانین شرع و اسلام باشد، بنابراین باید شورایی برای تشخیص تطابق و عدم تطابق قوانین مصوب با شرع مقدس و قوانین کشور تشکیل می‌شد.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی با بیان اینکه شورای نگهبان متشکل از فقها و حقوق‌دانان است، عنوان کرد: اعضای این نهاد قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی را از منظر فقهی و همچنین به لحاظ حقوقی بررسی می‌کنند تا مخالف قانون اساسی و شرع مقدس نباشد.

وی با اشاره به دیگر وظایف شورای نگهبان، اظهار داشت: نظارت بر امورات رییس جمهور و نمایندگان راه یافته به مجالس از جمله وظایفی است که به عهده شورای نگهبان قانون اساسی است.

آیت‌الله جلالی خمینی ابراز داشت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با عنایت خداوند متعال و به برکت وجود امام راحل، مقام معظم رهبری و خون شهدای انقلاب اسلامی، قانونی وضع نشده که بر خلاف قوانین دین اسلام و نظام قرآن باشد در حالی که در زمان طاغوت تمام قوانین بر خلاف اصول اسلام وضع می‌شد.

وی در ادامه شرح وظایف شورای نگهبان قانون اساسی افزود: وظیفه این نهاد، حفاظت از قوانین اسلام و نظارت بر مسؤولان نظام است تا افرادی که صلاحیت و شایستگی مسؤولیت‌پذیری در نظام را ندارند وارد منسب‌های حکومتی نشوند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی با اشاره به هجمه‌های داخلی و خارجی، گفت: علت دشمنی‌های مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران، براندازی اسلام است. آمریکا، اسراییل غاصب و تمام نظام‌های استعماری که روزی کشور ما تحت اختیار آنها بود و قصد بیرون کردن اسلام را از این آب و خاک داشتند، با وجود امام خمینی(ره) و با انقلابی که به پشتوانه خداوند و مردم به پا شد تمام نقشه‌های‌شان را از بین برد.

آیت الله جلالی خمینی با اشاره به دستاوردهای شورای نگهبان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: این نهاد تمام دقت و همت خود را به کار گرفت تا قوانینی خلاف اسلام و قرآن در نظام جمهوری اسلامی ایران وضع نشود و افرادی که دارای سوء سابقه بوده و صلاحیت آنها محرز نشده، وارد منسب‌های حکومتی نشوند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی با بیان اینکه اگر نظارت‌های شورای نگهبان نبود، قطعاً انقلاب از بین رفته بود، عنوان کرد: در چنین شرایطی استعمار جهانی به هدف نهایی خود که نفوذ است، می‌رسید.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های اعضای شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: اعضای شورای نگهبان که تحت نظر مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند باید مورد تأیید ایشان بوده و به قوانین اسلام به طور کامل احاطه داشته باشند تا بتوانند صلاحیت افراد را تشخیص دهند./۹۶۶/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات