۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۱۲۶۵۹
آیت الله علم‌الهدی:

انتقاد امام جمعه مشهد از رواج ترورهای شخصیتی در فضای مجازی

آیت الله علم‌الهدی گفت: ترور شخصیت، فتنه و توطئه‌ای استکباری است که امروز به وسیله عناصر نفاق در فضای مجازی و شبکه‌های رایج در کشور و دنیا اجرا می‌شود.
 آیت الله علم‌الهدی در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در جمع عزاداران جعفری در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: برای اینکه معارف مکتب امام صادق(ع) توسعه و بر سر زبان‌ها جریان نداشته باشد، ساسیت حکومت اموی به حذف امام صادق(ع) کشید و درصدد براندازی امام برآمدند.

وی با اشاره به دستور منصور دوانیقی به فضل‌بن ربیع حاجب برای آوردن امام صادق(ع) به کاخ او، بیان کرد: منصور دوانیقی دستور داد که فضل‌بن ربیع حاجب شبانه وارد خانه امام شود و ایشان را در هر حالتی که دید، با پای پیاده به کاخ بیاورد.

امام جمعه مشهد افزود:‌ این امر که حجت بالغه الهی، آن پیرمرد 65 ساله را بدون عبا و عمامه با پای پیاده به واسطه آن عنصر ناپاک ولدالزنایی که سوار بر اسب بود و امام را پابرهنه پشت مرکب می کشاند، در مقام هتاکی و ترور شخصیتی امام صادق(ع) است و مسأله تنها آزار و اذیت نیست.

وی با بیان این مطلب که این حرکات در جهت تضعیف منبع تغذیه فکری و روحیه انسان‌ها در امت اسلام بود، ادامه داد: آنها می‌خواستند صلابت امام صادق(ع) را بریزند، همچنین امنیت‌شان را از دست دهند و خانواده امام احساس کنند به عنوان وابستگی امام صادق(ع) دیگر امنیت ندارند و نیمه شب وارد خانه‌شان می‌شوند.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: از آنجا که هیبت ایشان هیبت آسمانی، صلابتشان صلابت وحی و نبوی است و جلالت سیمای علی(ع) و فاطمه(س) در چهره ایشان جلوه دارد، این ترور شخصیت اثر نکرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی دستگاه حکومت اموی از ترور شخصیتی امام جعفربن محمد(ع) ناامید شدند و در مقام ترور شخص ایشان برآمدند.

ترور شخصیت افراد مؤثر؛ فتنه رایج در فضاهای مجازی

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: فتنه و توطئه استکباری که امروز به وسیله عناصر نفاق در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های رایج در کشور و دنیا اجرا می‌شود مسأله فتنه ترور شخصیت است.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد:‌ برای از بین بردن صلابت و هیبت آدمهای مؤثر در نظر مردم، به وسیله تهمت، دروغ بستن، تمسخر و حرکت‌های عملیات روانی شیطانی تا می‌توانند آنها را ترور شخصیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم هشیار و بیدار و متوجه‌ باشند ترورهای شخصیتی  به جایی نمی‌رسد و ترور شخص زمانی صورت می‌گیرد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات