۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۲۶۸۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مبارزه شهدا برای زنده نگه داشتن ارزش‌های الهی و انسانی بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدا پا در میدان مبارزه گذاشتند تا همه ارزش‌های الهی و انسانی زنده بماند و ذلت، مقام‌پرستی و دنیاپرستی جای دین را نگیرد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در یادواره شهدای گمنام شهر آبگرم با تأکید بر اینکه جامعه ما نیازمند شناخت بیشتر تفکرات شهدا است، اظهار کرد: شهدای گمنام مانند امامزادگانی هستند که حضور آن‌ها در هر منطقه‌ای برکات بسیاری به همراه دارد و به دلیل رشادت‌هایی که در مسیر دفاع از میهن و اجرای احکام و دستورات الهی داشتند، مورد تعظیم و تکریم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیا دو فرهنگ الهی و شیطانی در حال جنگ با یکدیگر هستند، ابراز کرد: عده‌ای در جهان با استفاده از پول، امکانات، رسانه و فضای مجازی به دنبال خاموش کردن نور حقیقت هستند زیرا تأمین منافع خود را در تحقق این هدف شیطانی می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهدا با شهادت خود در مقابل هجوم تفکرات شیطانی، ارزش‌های الهی را برجسته کردند، گفت: خداوند اراده کرده است نورش همه جا را فرا بگیرد، بنابراین قرآن، نماز، حوزه‌های علمیه و بسیجی‌ها در تلاش هستند نور خدا عالم‌گیر شود و همه ما امروز وظیفه داریم سربازان میدان اراده خدای متعال در برابر جنود شیطان باشیم.

وی در ادامه افزود: قبور شهیدان در هر منطقه‌ای که قرار دارد، همچون پرچم برافراشته‌ای است تا راه و هدف انبیاء گم نشود شهیدان پرچم حق را برافراشته کردند تا نام قرآن، دین، عاشورا، غدیر، امامان، انبیا و ظهور، برجسته بماند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: شهیدان به شهادت رسیدند تا عقل، ایمان، استقلال، شرف، شجاعت، آزادگی و همه ارزش‌های انسانی و الهی زنده بماند و ذلت، مقام‌پرستی و دنیاپرستی جای دین را نگیرد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: اگر شهیدان این فداکاری را نمی‌کردند قتل، غارت، ظلم، جنایت، نفاق، دنیاپرستی، ظلم و بدی عالم‌گیر می‌شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با شهادتِ شهدا، دین جان تازه‌ای گرفت و یقین داریم که در رودررویی حق و باطل، طبق وعده الهی حق پیروز خواهد شد و آینده جهان متعلق به صالحان و مستضعفان جهان است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امام علی)ع) برای برپایی عدالت حتی برای عقیل برادر خود نیز ارجحیتی قائل نشد و این درسی بود که همه کارگزاران نظام، روحانیت، امامان جمعه و جماعت، استانداران، رییس جمهور و حاکمان دینی باید آن را بیاموزد.

وی افزود: عقل از نگاه امام صادق(ع) ابزاری است که انسان به وسیله آن خدا را عبادت می‌کند و بهشت را به دست می‌آورد یعنی هر کسی بیشتر بندگی می‌کند عاقل‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: امام صادق(ع) در حدیث دیگری می‌فرماید بین ایمان و کفر جز کم عقلی فاصله‌ای قرار ندارد که این حدیث حضرت بدین معناست که بندگان خدا اگر خواسته‌های خود را از خدای متعال درخواست کنند خیلی زودتر از اینکه دیگران کار او را راه بیندازند، خداوند خواسته او را اجابت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه وحدت ما در صف‌های نماز جماعت دیده می‌شود، گفت: در نظام ما اگر حتی اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد باید با ورود به نماز جماعت این اختلافات را کنار گذاشت و نماز جمعه و جماعت را برجسته کرد./873/د۱۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات