۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۲۶۹۳
مدیر مدرسه علمیه قائم چیذر:

شورای نگهبان چشم بیدار نظام جمهوری اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر گفت:شورای نگهبان به عنوان ناظر و چشم بیدار نظام جمهوری اسلامی همواره مانع نفوذ افراد فرصت‌طلب و ناصالح به ارکان اصلی کشور شده است.
شورای نگهبان

حجت الاسلام‌ و المسلمین سید عباس صفوی، مدیر مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان، گفت: نظارتی که شورای نگهبان انجام می‌دهد خاص جمهوری اسلامی ایران نیست و این نوع نظارت در اکثر کشورها با عناوین مختلف وجود دارد.

وی افزود: هیچ کشوری وجود ندارد که بر فضاهای انتخاباتی نظیر نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نظارت نداشته باشد و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این نهاد با عنوان شورای نگهبان مطرح شده که کامل‌ترین شکل خود را دارد.
مدیر مدرسه علمیه قائم(عج) با اشاره به اینکه تعیین فقهای شورای نگهبان از سوی رهبری و انتخاب حقوق‌دانان آن با معرفی رییس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد کامل، فیلتر اطمینانی برای عدم راهیابی نفوذی‌ها به دورن دستگاه حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام‌ و المسلمین صفوی با اشاره به ایستادگی شورای نگهبان در برابر هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی، اظهار داشت: یقیناً یکی از اهداف دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که بتواند در مراکز مهم و حساس تصمیم‌گیری نظیر مجلس شورای اسلامی و نهادهای دیگر نفوذ پیدا کند؛ اما شورای نگهبان همواره تمام قد در مقابل نفوذها ایستاد و لحظه‌ای از ورود نفوذی‌ها به مراکز تصمیم‌گیری ‌غفلت نکرد.
وی افزود: نهادی که در بررسی‌ و تأیید صلاحیت مسؤولان نظام از هیچ تلاشی دریغ نکرده، شورای نگهبان است و اگر نظارت‌های شورای نگهبان نبود در همان سال‌های اول نفوذی‌ها، مجموعه نظام را از اهداف عالی خود دور کرده بودند.
وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه شورای نگهبان و هدف آنها از این هجمه‌ها، گفت: تضعیف شورای نگهبان و عقب‌نشینی این نهاد از اهداف مقدسی که دارد هدف اصلی دشمنان و مخالفان نظام اسلامی است؛ اما این نهاد با ایستادگی و مقاومت در برابر آنها، هیچ‌گاه از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده است.
مدیر مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر با اشاره به دستاوردهای شورای نگهبان قانون اساسی، اظهار داشت: از جمله دستاوردهای این نهاد، طرد افراد فرصت‌طلب، ناصالح و نفوذی است؛ زیرا شورای نگهبان مانند چشم بیداری که به مجموعه‌ها نظارت می‌کند، همواره بیدار و هوشیار بوده است.
وی افزود: اگر نظارت‌های این نهاد نبود بدون شک دشمنان در نفوذ به مراکز تصمیم‌گیرنده نظام موفق می شدند.
حجت الاسلام و المسلمین صفوی با اشاره به ویژگی‌های اعضای شورای نگهبان به ویژه آیت الله احمد جنتی، گفت: یقیناً هر بخشی که ایستادگی و اصرار بر ارزش‌ها دارد، بیشتر مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد ولی اگر با مخالفان و دشمنان نظام همراه شود قطعاً سبب جلب رضایت آنها و خیانت به خون شهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند اگر زمانی دشمنان اسلام و جامعه اسلامی از جمله آمریکا از ما تعریف کردند باید شک کنیم که چه مشکلی داریم که آنها از ما تعریف می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صفوی در پایان خاطرنشان کرد: علت دشمنی مخالفان نظام با شورای نگهبان به ویژه آیت‌الله جنتی، مقاومت و حفظ ارزش‌ها از سوی این نهاد و اعضای مؤمن و معتمد و انقلابی آن است./۹۶۶/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات