۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۱۲۷۵۴
نماینده ولی فقیه در ایلام تأکید کرد؛

مسؤولان ایلام رفع مشکلات مهران را در اولویت قرار دهند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: سالهاست عاشقان اهل بیت در ایام محرم و اربعین مهران را به عنوان دروازه عتبات عالیات انتخاب می کنند؛ به همین دلیل باید مسؤولان رفع مشکلات و تحکیم زیر ساختهای این شهرستان را در اولویت قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان مهران، اظهار داشت: جایگاه نماز جمعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مهم ترین پايگاه هاي هدايت و رهبري مردم در سرتاسر کشور، تریبون های نماز جمعه و ائمه جمعه هستند و درواقع این جایگاه، سنگر دفاع معنوي در مقابل دشمنان است.

امام جمعه ایلام با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در افکار امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: امام راحل می فرماید: نماز جمعه يكي از بزرگ‏ترين پديده ‏هاي اسلامي و يكي از مهم‏ترين رهاوردهاي انقلاب اسلامي ما است و اگر انقلاب اسلامي جز نماز جمعه به ما چيز ديگري نداده بود براي ملت ما و مسلمين‏ كافي بود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده هنگام برگزاری نماز جمعه کسب و کار را رها کنید و به اقامه این فریضه و ذکر الهی بپردازید؛ زیرا خدا خود رزاق و روزی دهنده است و این آیه اهمیت بالای نماز جمعه که در ردیف با ذکر خدا آمده است را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به مشکلات شهرستان مرزی مهران اشاره کرد و گفت: استان ایلام بیشترین مرز مشترک و امن ترین آن را با کشور عراق دارد و این شهرستان دروازه عتبات عالیات است.

این مدرس حوزه تصریح کرد: سالهاست که عاشقان اهل بیت در ایام محرم و اربعین مهران را به عنوان دروازه عتبات عالیات انتخاب می کنند که این ظرفیت باید مورد توجه مسؤولان قرار گرفته و برای رفع مشکلات و تحکیم زیر ساختهای این شهرستان تلاش کنند.

وی در پایان تاکید کرد: احداث راه آهن و فرودگاه مهران از مهمترین مطالبات برای ایجاد تسهیل در تردد زوار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است و امید است با همت مسؤولان کشوری و استانی این مشکلات هرچه سریعتر حل شود.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام زمانی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان مهران معرفی شد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات