۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۸۴۰
با محوریت خانواده آباد در شهرکرد؛

بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی برگزار می شود

امام جمعه شهرکرد گفت: بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با دو موضوع خانواده آباد و انسان در رسالت انقلاب اسلامی در شهرکرد برگزار می شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، با تشریح برخی از آیات قرآن در مورد نحوه ارتباط با بیگانه اظهار کرد: اگر می بینیم در قرآن و در آیات مختلف در مورد ارتباط با بیگانگان توصیه های بسیاری از سوی خداوند متعال صورت گرفته به خاطر آن است که ارتباط باید همراه‌ با تعامل و عزتمندی باشد‌.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن باید برتر بودن‌ خود را در ارتباط و رفت‌ و آمد نشان‌ دهد و تعامل با حفظ عزت‌ داشته‌ باشد، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم‌ می ‌فرماید: دشمنان‌ من و خود را ولی قرار ندهید یعنی محبت‌ به آنها نورزید چراکه‌ آنها دین، فرهنگ، پیامبر و ولی شما را قبول ندارند و کفر می ‌ورزند و فرهنگ خود را به شما تحمیل می‌ کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در همه دولتهای گذشته صحبت از مذاکره و تعامل با کشورهای بیگانه یه ویژه آمریکا بوده است، ابراز کرد: همه دولتمردان باید بدانند در ارتباط گرفتن با بیگانگان نباید به عزت کشور و ملت خدشه ‌ای وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه چه بسا مؤمنانی که سالها کمر به عبادت، جهاد، عمل صالح، خوردن روزی حلال و دوری از هرگونه گناهی بسته ‌اند و با یک اشتباه به یکباره آتش به خرمن ایمان خود می ‌زنند، گفت: بکوشیم ایمانمان تا آخر راه ماندگار بماند و متزلزل نشود، اسیر جناح ‌بندی‌ های سیاسی، پول، مقام و دنیا نشویم که آخرش بدبختی است.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را ضروری دانست و افزود: باید فرهنگ عمومی مردم برگفته از قرآن و دستورات الهی باشد که اگر این شد دیگر ضایعات نخواهیم‌ داشت‌ و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تحمل تحریمها عزتمان‌ را حفظ خواهیم کرد‌.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت از اول ذی ‌القعده و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: این بانو دارای ارزشهای والای انسانی است که با حکومت طاغوت زمان خویش جنگید و مقاومت کرد؛ به یقین خصوصیات رفتاری این بانوی بزرگ اسلام می تواند الگویی تمام عیار برای همه نسلهای آینده خصوصا دختران جامعه باشد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه روز میلاد حضرت معصومه(س) روز دختر نامیده شده است، اضافه کرد: این بانو الگوی ارزنده‌ ای برای دختران در عفاف و دینداری است؛ جوانان باید با تأسی از روش زندگی و بندگی فاطمه معصومه(س)، عمر و جوانی خود را برای همیشه ماندگار کنند.

وی در ادامه به برگزاری نخستین یادواره شهدای ستاد نماز جمعه این استان در 5 مردادماه جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری این یادواره یک ابتکار جدید در کشور است که برای نخستین بار در این استان برگزار می شود؛ 40 شهید فعال در ستاد‌های نماز جمعه این استان شناسایی شده اند که امیدواریم تجلیل از این شهدا به صورت کشوری نیز اجرا شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به برگزاری بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در این استان از هفته آینده اشاره کرد و گفت: این طرح امسال با دو موضوع خانواده آباد و انسان در رسالت انقلاب اسلامی به مدت یک ماه در شهرکرد برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه حضور جوانان و اقشار مختلف مردم در این طرح لازم و ضروری است، اظهار کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این طرح تزریق گفتمان های صحیح به جامعه است تا نیاز روز آنها پاسخ داده شود و شبهه ای در بین نسل جوان باقی نماند./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات