۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۱۲۸۵۱
آیت الله علم الهدی:

خروج از برجام، خروج از یک زیان مهلک استقلال کشور است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: از مسؤولان وزارت خارجه که اخیرا گفته اند «در صورت برجام شکنی آمریکا، ایران از برجام خارج می شود، متشکریم.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری امام صادق(ع)، «ظلم ستیزی» و «استکبار ستیزی» را دو راهبرد آشکار در سیره آن حضرت برای تمام شیعیان قلمداد کرد و گفت: پیام سیره سیاسی امام صادق(ع) که به شهادت ایشان منجر شد، این است که اگر می‌خواهید تحت نصرت خدا باشید، باید با استکبار بجنگید، جز با جنگ استکبار و استکبارستیزی چاره دیگری ندارید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: ذات مقدس پروردگار در قرآن درباره مسأله تعامل با کفر و استکبار می فرماید «بَعْدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصیر» یعنی اگر شما بخواهید با جریان‌های کفر دست ‌به ‌دست هم بدهید و دنباله‌رو عوامل آن ها شوید، در این صورت شما از خدا بریده اید و دیگر خدا ندارید؛ نه تحت ولایت خدا هستید و نه مشمول نصرت خدا.

مقاومت مردم ایران مصداق بارز استکبارستیزی است

وی مقاومت مردم شریف ایران در پای آرمان های انقلاب اسلامی را مصداق بارز استکبارستیزی دانست و اظهار کرد: مقاومت شما مردم در طی 40 سال عمر پیروزمندانه انقلاب اسلامی در برابر تمام مشکلات اعم از حصر اقتصادی، جنگ 8 ساله تحمیلی و سایر مسائل، دشمن را در ذلیل ترین نقطه قرار داده و قدرت شما به اندازه ای است که دشمن می ترسد به خاک شما نزدیک شود.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آن جریان های سیاسی که همواره زمزمه تعامل با غرب و استکبار را مطرح می کنند، بدانند که بر حسب فرموده قرآن ک مسلمان نمی تواند هم از اسلام دم بزند و هم چشمش به دروازه غرب و دلش وابسته به آمریکا باشد چرا که این دشمن نشان داده که بر سر هیچ پیمانی نمی ماند تا زمانی که ما از ایمان خود دست برداریم.

خروج از برجام، خروج از یک زیان مهلک استقلال کشور است

امام جمعه مشهد مقدس بدعهدی های آمریکا در عمل به برجام را نمونه آشکار بدعهدی دشمنان خدا دانست و با اشاره به مواضع دستگاه سیاست خارجی کشور در برابر این بدعهدی ها، تصریح کرد: از متولیان دستگاه سیاست خارجی کشور که در طی دو سال گذشته در برابر خلف وعده آمریکا و تحریم های دولت این کشور سکوت کرده بودند، اخیرا زبانشان باز شده و می گویند «در صورت برجام شکنی آمریکا، ایران از برجام خارج می شود، متشکریم. خروج از برجام به معنای خروج از یک ضرر و زیان مهلک استقلال کشور است.

وی با ابراز گلایه مندی از تأخیر دوساله مسؤولان وزارت خارجه در نشان دادن واکنش به بدعهدی های دشمنان، گفت: امام صادق(ع) به ما راهبرد مقاومت در برابر دشمنان را به ما نشان داده اند و تا امروز در عمر انقلاب اسلامی هر جا در برابر مستکبران مقاومت کردیم و مشت بر دهان آمریکا کوبیدیم، دشمن هم عقب نشینی کرد و هم ذلیل شد.

امام صادق با دستگاه ظالم عباسی سازش نکردند

آیت الله علم الهدی افزود: ما شیعیان امام صادق(ع) هستیم که وقتی برای وادار کردن ایشان به سازش با حاکم ظالم نیمه شب منزل شان را آتش زدند، فرمودند «أنا ابنُ إبراهیمَ خَلیل» یعنی «من فرزند همان مقاومت و نمرودکُشی حضرت ابراهیم(ع) هستم.» آیا با این وجود اگر به خاطر بدعهدی های آمریکا و هدف قرار گرفتن سفره ما در تحریم اقتصادی، وضعیت معیشتی مان به خطر افتاد، باید تسلیم مذاکره و تعامل با کسانی شویم که فقط به کُشتن ما رضایت می دهد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کردک امیدواریم عزیزان ما در دستگاه اجرایی و قوه مقننه با سیاست فعلی پیشروی کنند و به هیچ وجه تن به سازش و تعامل با این دشمنان آدم کُش ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تبیین برداشت های غلط از سیره امام صادق(ع) و پاسخگویی نسبت به آن ها پرداخت و اظهار کرد: منحصر کردن شخصیت امام صادق(ع) در ابعاد علمی و فکری امری غلط است چرا که ایشان بیش از آن‌که یک شخصیت علمی باشند، یک عنصر عملیاتی در عرصه هدایت امت اسلام بودند و مظلومیتی که برای ایشان در زندگی شان ایجاد شد، نتیجه برخورد سیاسی امام صادق(ع) با جریان فاسد عباسی بود./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات