۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۸۹۶
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

بحران های امروز منطقه محصول سیاست های استکباری آمریکا است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها منطقه و برخی کشورهای اسلامی را برای تضعیف انقلاب اسلامی به خاک و خون کشیدند، گفت: بحران های امروز خاورمیانه محصول سیاست های غلط آمریکایی ها در برابر ملت های منطقه است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به بدعهدی های آمریکا در برابر ملت ایران، آن را ناشی خوی استکباری این حکومت مستکبر دانست.

وی با بیان این که مسؤولان وزارت خارجه امروز نسبت به بدعهدی آمریکا اذعان دارند، افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در جدید اظهار نظر خود تأکید کرد که آمریکا روح و متن این سند بین المللی را نقض کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه نشان داده که آمریکایی ها به هیچ یک از تعهدات خود در برابر کشورها متعهد نبوده است، تصریح کرد: در 38 سال اخیر این کشور مستکبر از همه ظرفیت های خود برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفت.

نائب شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در جریان مذاکرات هسته ای نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در اکثر سخنرانی های خود نسبت به بدعهدی طرف مقابل هشدارهای لازم را داده بودند، گفت: اما متأسفانه عده ای در کشور می خواستند به سرعت در مذاکرات به نتیجه برسند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که آمریکایی ها در جریان مذاکرات همواره به دنبال سوء استفاده از فضای حاکم بر مذاکرات بودند، تصریح کرد: نگاه زیاده خواهانه آمریکایی ها در جریان مذاکرات هسته ای کاملاً آشکار بود.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که مذاکرات هسته ای و در نهایت برجام ثابت کرد که تحت هیچ شرایطی آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، بیان داشت: آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و موضوع برجام تنها بهانه ای برای نفوذ و ضربه زدن به کشورمان بوده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کارشناسان باید بررسی کنند که دستاوردهای برجام برای کشورمان چه بوده است، خاطرنشان کرد: آمریکا کشوری حیله گر و زورگو است و در 38 سال اخیر همواره در پی تأمین منافع خود از راه جنگ و خونریزی بوده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که در حالی دومین سال تصویب برجام چند روزی است که می گذرد که دوباره شاهد تحریم های جدیدی علیه ایران اسلامی از سوی آمریکایی ها بودیم، تصریح کرد: آمریکا در طی دو سال اخیر همواره به بهانه های مختلف تحریم هایی را علیه شرکت ها و اشخاص وضع کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تحریم های جدید علیه 18 فرد و گروه جدید از سوی دولتمردان آمریکایی افزود: آمریکایی ها پس از جریان هسته ای امروز به بهانه های موشکی و حقوق بشری کشورمان را مورد تحریم قرار می دهند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مقام معظم رهبری نیز در جریان مذاکرات و حتی قبل از آن نیز نسبت به این رفتارهای متناقض آمریکایی ها هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: امروز می بینیم آمریکایی ها چون در مسأله هسته ای سندی از انحراف ایران اسلامی ندارند به بهانه حقوق بشر و موشکی دست به تحریم های جدید علیه ملت ایران می زنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی های آمریکایی ها علیه ملت ایران هیچ پایانی ندارد، تصریح کرد: آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مخالف است و به همین از ابتدای پیروزی انقلاب هر چه در توان داشته برای براندازی این نظام دینی به کار گرفته است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آنهایی که به دنبال دوستی و ارتباط با آمریکا بودند باید بدانند که آمریکا هیچ گاه دوست ملت ایران نخواهد بود بلکه دشمن درجه یک نظام اسلامی است، افزود: آمریکا به طور آشکار و پنهان برای نابودی این انقلاب سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که اعتماد به آمریکا اوج بی فکری و بی تدبیری است، تصریح کرد: آمریکا دشمن حقیقی ملت ایران است و عملکرد این حکومت فاسد مستکبر در سه دهه اخیر در برابر این ملت کاملاً گویای این مسأله است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها منطقه و برخی کشورهای اسلامی را برای تضعیف انقلاب اسلامی به خاک و خون کشیدند، خاطرنشان کرد: بحران های امروز خاورمیانه محصول سیاست های غلط آمریکایی ها در برابر ملت های منطقه است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که علیرغم این که امروز انقلاب اسلامی در حال قرار گرفتن در 40 سالگی است اما آمریکایی ها هنوز هم دست از ادبیات تهدید علیه این ملت مستقل برنمی دارند، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا باید بدانند که ملت بزرگ ایران اسلامی ذره ای هم از تهدید و تحریم های آنها هراسی ندارند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که تجربه ثابت کرده که تحریم ها و تهدید ها نتوانسته ذره ای اراده ملت ایران در رسیدن به اهداف والای انقلاب بکاهد، بیان داشت: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران تنها زمینه ای را برای رشد و پیشرفت این کشور در عرصه های مختلف فراهم کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با رد ادعای نقض برجام و حقوق بشر از سوی ایران اسلامی، این مسأله را یک ادعای نادرست دانست و خاطرنشان کرد: مجامع بین المللی تایید می کنند که ایران برجام را رعایت کرده و نقض برجام از طرف ایران نشده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که تحریم های جدید علیه ایران اسلامی به طور حتم نقض آشکار برجام از سوی آمریکایی ها است، تصریح کرد: در برجام آمده بود که همه تحریم ها باید برداشته شود و تحریم جدیدی نباید اعمال شود، بنابراین وضع تحریم جدید، نقض برجام است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات