۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۱۲۹۱۷
امام جمعه ماکو:

قرآن بدون عترت نجات بخش نخواهد بود

امام جمعه ماکو در مراسم افتتاحیه مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان غربی، گفت: همه متسابقین به علت انس با قرآن کریم و مورد عنایت خداوند بودن، ممتاز هستند اما باید بدانند که قرآن بدون عترت نجات بخش نخواهد بود.
امام جمعه ماکو حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ایوب رنجبری امروز در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه آیات قرآن کریم برای تدبر و بیدار شدن از خواب غفلت است، اذعان کرد: البته برخی ها چون خود را به خواب زده اند تا قیامت هم نمی توانند از خواب غفلت از معنویت بیدار شوند.

امام جمعه ماکو خطاب به جایگاه قاریان و حافظان گفت: قاریان و حافظان در رفتار، گفتار و منش الگوی جامعه هستند پس باید به جایگاه خود به عنوان فعال قرآنی ارج دهند.

وی خطاب به متسابقین گفت: همه متسابقین به علت انس با قرآن کریم و مورد عنایت خداوند بودن، ممتاز هستند اما باید بدانند که قرآن بدون عترت نجات بخش نخواهد بود.

منطقه آزاد ماکو در تلاش برای ثبت رکود قرآنی در سالجاری

جواد اسماعیل زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این مراسم با بیان این که منطقه آزاد ماکو، خود را به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی می کند، اظهار داشت: فعالیت قرآنی منطقه آزاد ماکو در سال ۹۲ با ۲۷۰ نفر شرکت کننده آغاز شد این درحالتی است که سال گذشته تعداد فعالان قرآنی منطقه آزاد ماکو به  سه هزار و 300 نفر رسید.

وی تأکید کرد: در تلاشیم امسال با شرکت 5 هزار نفر در مسابقات قرآن منطقه آزاد ماکو، بزرگترین رویداد قرآنی کشور را در این منطقه به ثبت رسانیم.

اسماعیل زاده اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو در کنار فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی، توجه ویژه‌ای به توسعه علوم قرآنی داشته و برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کرده است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه در سال های گذشته برنامه مختلف قرآنی در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت برگزار شده است، افزود: در این راستا شاهد تربیت قاریان قرآنی ممتاز و صعود آنها به مرحله کشوری بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری درباره جایگاه و اهمیت قرآن کریم، گفت: انس با قرآن کریم، جامعه را به سمت سبک زندگی قرآنی سوق می دهد.

مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی منطقه آزاد ماکو به مدت پنج روز از 31 تیرماه تا 4 مرداد ماه در 11 رشته قرآنی برگزار می شود.

برگزیدگان استانی در هر رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم که شهریور ماه سالجاری به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، راه خواهند یافت./936/پ202/ب1

ارسال نظرات