۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۱۲۹۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت اثر مثبتی در ساختار فرهنگ جامعه دارد

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: سپری کردن اوقات فراغت همانطوري که متأثر از فرهنگ و جامعه است در ساختار جامعه و فرهنگ هم اثر می‌گذارد و به مرور زمان موجبات تغييرات اجتماعی را فراهم می‌آورد به طوريکه با برنامه‌ریزی صحيح و حساب شده و مناسب برای اوقات فراغت افراد جامعه می‌توان به توسعه ملی رسید.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در دیدار با مسؤولان برگزاری اوقات فراغت استان و همچنین روحانیان فعال در امور فرهنگی در مساجد با اشاره به موضوع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گفت: کشف استعدادها و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در مساجد از موارد مورد اهمیت و مهم در بحث غنی سازی اوقات فراغت است.

وی در ادامه افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌های ویژه برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف برنامه ریزی‌های غنی سازی اوقات فراغت مقابله با فعالیت‌های دشمنان اسلام و انقلاب و خنثی سازی تهاجم فرهنگی غرب است.

وی در ادامه اضافه کرد: مساجد و روحانیان با پر کردن خلأهای فرهنگی در جامعه رسالت ویژه خود که همان مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است را به خوبی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام نعمت اللهی تصریح کرد:  سپری کردن اوقات فراغت همانطوري که متأثر از فرهنگ و جامعه است، در ساختار جامعه و فرهنگ هم اثر می‌گذارد و به مرور زمان موجبات تغييرات اجتماعی را فراهم می‌آورد به طوريکه با برنامه‌ریزی صحيح و حساب شده و مناسب برای اوقات فراغت افراد جامعه می‌توان به توسعه ملی رسید.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه ابراز کرد: اکنون که دشمنان اسلام مجهزتر از گذشته به سلاح دسیسه قدم در مسیر مبارزه با دین حق برداشته‌اند، مسجد به عنوان سنگری برای وحدت مسلمانان می‌تواند پناهگاهی باشد که مسلمانان جهان به ویژه مبارزان جوان اسلام برای ریشه کن کردن دشمنان با تکیه بر آموزه‌های دینی، حیله‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) درباره مساجد مبنی بر اینکه مساجد همانند سنگرهای فرهنگی و دینی هستند که فشردگی صفوف مومنین در مسجد، دشمن را می‌هراسد، اظهار کرد: مساجد به عنوان سنگر مبارزه مومنان با دشمنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و امروز هم مساجد جایگاهی برای مبارزه مومنان با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبر انقلاب ناتوی فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه تصریح کرد: مساجد جایگاهی برای عبادت محسوب شده و جوانان در مساجد می‌توانند با معارف اسلامی آشنا شده و با شرکت در جلسات قرآن و سایه برنامه‌های دینی دچار انحرافات و عقیده های فاسد نشوند.

وی در پایان با بیان اینکه کلمه مسجد ۲۸ بار در قرآن مجید آمده و این نشان‌ دهنده اهمیت مسجد در کتب الهی است، گفت: مسجد محل سجده گاه، محل عبادت و راز و نیاز است به همین منظور در هر شهر و روستایی مسجد مرکز امور فرهنگی و دینی است./873/د102/ب1

ارسال نظرات