۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۱۲۹۴۴
در شورای فرهنگی اجتماعی زنان ارائه شد؛

گزارش چگونگی اجرای مصوبه عفاف و حجاب/ تقدیر از کارگردان فیلم ویلایی‌ها

جلسه ۷۹۹ شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست خانم دکتر آیت اللهی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
ویلایی ها

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل  از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 799 شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست خانم دکتر آیت اللهی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بررسی موضوع  عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفت و گزارش یکی از مراکز پژوهشی در این زمینه ارائه شد.

در ادامه جلسه نیز با حضور مسئولان نهادهای مربوط به موضوع "عفاف و حجاب" نحوه اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بررسی شد.

دستور بعدی جلسه 799 شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده، تجلیل از نیز منیره قیدی، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی" ویلایی‌ها‌" ، بود که وی در این بخش طی سخنانی گفت: یکی از مشکلات در مسیر فیلم سازی در مورد نقش زنان و مادران در دفاع مقدس، مشخص نبودن متولی این امر مهم است.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی ویلایی‌ها‌: یکی از مشکلات در مسیر فیلم سازی در مورد نقش زنان و مادران در دفاع مقدس، مشخص نبودن متولی این امر مهم است.

این کارگردان سینما ادامه داد: مسلما فروش فیلمی مانند "ویلایی‌ها"  نمی تواند با برخی آثار دیگر در سینما مانند فیلم‌های کمدی رقابت کند و به همین دلیل باید بخشی که چندان به فکر بازگشت سرمایه خود نباشد و بیشتر ابعاد فرهنگی تولید و عرضه این آثار را دارای اهمیت بداند، متولی حمایت از این دست آثار باشد.

وی گفت: در موضوع اکران و نمایش هم ما به مشکلاتی برخوردیم که تقارن اکران و نمایش فیلم "ویلایی‌ها" با انتخابات ریاست جمهوری و ماه مبارک رمضان موجب شدن تا فروش این فیلم چندان قابل توجه نباشد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان جلسه از نویسنده و کارگردان فیلم  ویلایی‌ها  با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدردانی به عمل آمد./998/د۱۰۲/س

ارسال نظرات