۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۱۳۰۱۶
امام جمعه بجنورد:

نمایش نیرومندی جبهه حق در برابر باطل تکلیف دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دشمنی دشمنان اسلام با نظام دینی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، گفت: در چنین شرایطی به رخ کشیدن نیرومندی جبهه حق در برابر باطل یک تکلیف دینی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان استانی، با اشاره به تداوم تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام اسلامی، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم همواره تأکید می‌کنند هیچ‌گاه نباید به وعده‌ها و پیمان‌های دشمنان امید داشت؛ بلکه همواره باید آماده بوده و خود را قوی‌تر کنیم.

وی اضافه کرد: قرآن مجید می‌فرماید: «وَدَّ الَّذِینَ کفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکمْ وَأَمْتِعَتِکمْ فَیمِیلُونَ عَلَیکمْ مَیلَةً وَاحِدَةً» و یادآور می‌شود که دشمنان خدا آرزو دارند شما آمادگی نداشته باشید و از سلاح‌ها و متاع‌های خود غافل شوید تا یک‌باره به شما هجوم بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: شهید مطهری در این زمینه می‌گوید مسلمانان موظف‌اند از اسلام دفاع و استقلال خوش را حفظ کنند اما به چه وسیله‌ای؟ آیا با شمشیر یا تفنگ یا وسایل دیگر؟ پاسخ این است که اساساً ابزار دفاع قابل تعیین و اندازه‌گیری نیست، در هر زمانی متناسب با تجهیزات و تسلیحات نظامی رایج، مسلمانان نیز موظف‌اند به برترین وسایلی را که از قدرت بازدارندگی کافی برخوردارند تهیه کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده شهید مطهری باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که ممکن است استقلال مسلمانان در تولید تجهیزات نظامی، مستلزم تحقیقات علمی باشد و انجام این تحقیقات علمی بر افرادی که استطاعت دارند، واجب است.

وی با بیان اینکه به رخ کشیدن نیرومندی جبهه حق در هر زمانی یک تکلیف دینی به شمار می‌رود، اضافه کرد: این اقتدار و توانمندی گاهی به ابزار و امکانات پیشرفته و مدرن بوده و گاهی به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی بدیع و جدید و گاهی به نیروهای انسانی کارآمد و کارکشته و فداکار بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی به رخ کشیدن آمادگی جبهه حق گاهی هم به کمتر از این موارد مثلاً به رنگ کردن موی سر و صورت است تا دشمن احساس کند که نیروهای رویاروی او جوان و بانشاط هستند.

وی افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید: گروهی محضر امام سجاد (ع) رسیدند و دیدند که محاسن خود را سیاه رنگ کرده، علت را جویا شدند؟ حضرت دست به صورت خود کشید و فرمود: پیامبر (ص) در یکی از جنگ‌ها به اصحاب خود امر کرد که محاسن خود را سیاه کنند تا در برابر مشرکین نیرومندتر به نظر بیایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: اسلام به طرفدارانش دستور اکید داده که در هر شرایطی آمادگی دفاعی و نظامی خود را در برابر دشمنان حفظ کرده و اقتدار خود را به رخ دشمن بکشند تا هوس هجوم و حمله را از آنها سلب کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات