۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۱۳۰۴۱
مدیرکل اوقاف قم:

طرح فرهنگی مذهبی با محوریت بقاع متبرکه در قم اجرایی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در طول سال، ۱۴ ویژه برنامه و طرح فرهنگی و مذهبی توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود گفت: طرح‌ها گامی در راستای تبیین معارف اهل بیت(ع) هستند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به رسالت تبلیغ و نشر معارف اسلامی از سوی امامزادگان اظهار کرد: آن بزرگواران در زمان حیاتشان، اسلام ناب محمدی را حفظ کردند و در جامعه مسلمانان و در بین شیعیان به ترویج آن مشغول بودند.

وی افزود: اگر امامزادگان واجب‌التعظیم نبودند، امروز توفیق تبعیت از مکتب اهل بیت(ع) را از دست داده بودیم بنابراین آنها ولی نعمتان ما هستند و قدرشناسی از آنها واجب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه لازم است آستان مقدس امامزادگان به محلی برای نشر معارف دینی و قرآنی تبدیل شود گفت: طی سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه‌های جامعی را در طول سال با محوریت این اماکن مقدسه پیش‌بینی و اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: در استان قم نیز بر اساس برنامه‌های سازمان اوقاف و حتی فراتر از آن اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و در این زمینه از مشورت نخبگان و بزرگان بهره‌مند هستیم.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به اجرای طرح «نشاط معنوی» تابستان 96 و شرکت چندین هزار نفر از دانش‌آموزان در این طرح خاطرنشان کرد: ماه رمضان امسال هم طرح فرهنگی «ضیافت الهی» اجرایی شد که شامل برنامه‌های مختلفی همچون انس با قرآن، جزء خوانی و قرائت، احیاء شب‌های نیمه شعبان و آموزش معارف و مبانی دینی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طرح «آرامش بهاری» ویژه ایام نوروز را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود همچنین در ماه‌های محرم و صفر هم طرح «بصیرت عاشورایی» برگزار می‌شود و طرح «سوگواره یاس نبوی» هم ویژه ایام فاطمیه است.

وی با بیان اینکه در طول سال، 14 ویژه برنامه و طرح فرهنگی و مذهبی توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود تصریح کرد: همه این طرح‌ها با محوریت بقاع متبرکه و گامی در راستای تبیین معارف اهل بیت(ع) هستند.

حسینی مقدم افزود: موقوفات موجود در قم بیشتر مربوط به دوران گذشته است و در طول سال‌های اخیر تعداد معدودی وقف جدید صورت گرفته که به 50 مورد در سال نمی‌رسد ولی نیاز داریم که خیّرین کارهای نیک خود را در قالب سنت حسنه وقف قرار دهند./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات