۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۱۳۱۷۵
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

انصاف از مهم ترین تکالیف الهی بر بندگان است

معاون حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه انصاف یکی از مهمترین و موکدترین تکالیفی است که خداوند برای بندگانش مقرر کرده است، گفت: بنا به فرموده امیرمومنان(ع) هر کس با مردم به انصاف رفتار کند خدا بر عزت او می افزاید.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، ظهر امروز در مسجد ثقلین اظهار داشت: هر مسلمانی در قبال جامعه اسلامی و آحاد مسلمانان وظیفه ای داشته و همه افراد دارای حقوقی نیز هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: هر شخصی انتظار دارد افراد در ادای حق او کوتاهی نکنند و در مقابل او نیز موظف است نسبت به حقوق مردم احترام بگذارد و حق آنها را مراعات کند.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: ادای حق مومنان به اندازه ای مهم است که ائمه اطهار(ع) از تعیین این حقوق برای اصحاب خویش امتناع می کردند و می فرمودند؛ می ترسیم عمل نکنید و کافر شوید.

وی با بیان اینکه انصاف یکی از مهمترین و موکدترین تکالیفی است که خداوند برای بندگانش مقرر فرموده است، گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند؛ هر کس با مردم به انصاف رفتار کند خدا جز بر عزتش نیفزاید.

این مدرس حوزه ادامه داد: انصاف این است که هر چه را برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسندی و هر چه برای خود روا نمی داری برآنها نیز روا ندارید.

حجت الاسلام تقوایی در ادامه به تواضع که یکی دیگر از حقوق افراد است، اشاره و تصریح کرد: مسلمانان باید از تکبر بر مسلمانان خودداری کنند و در برابر همه آنها فروتنی کند که خدا متکبران را دوست ندارد چنانکه امام صادق(ع) فرمودند؛ در آسمان دو فرشته مامور بندگان هستند تا هرکس به خاطر خدا تواضع کند بلندش کنند و هر کس تکبر داشته باشد بر زمینش زنند.

وی در پایان گفت: اگر حقوق بر همدیگر را به درستی رعایت کنیم جامعه ای پویا و اسلامی خواهیم داشت و آمار بزهکاری به شدت افت خواهد کرد./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

 

 

ارسال نظرات