۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۱۳۱۸۸
حجت الاسلام فلاحی تشریح کرد؛

ویژه برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه در دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری جشن بزرگ مردمی کرامت همراه با اجرای طرح بزرگ نذر شادی در قم خبر داد.
حجت الاسلام فلاحی معاون فرهنگی حرم معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که به منظور اعلان ویژه برنامه های دهه کرامت در ساختمان کتابخانه های آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد از برگزاری جشن بزرگ مردمی کرامت همراه با اجرای طرح بزرگ نذر شادی خبر داد و عنوان داشت: قرار گاه مردمی کرامت از سوی روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در صحن جامع فاطمی به متاسبت دهه کرامت همراه با ایستگاههای صلواتی برقرار خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه امسال دهه کرامت متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته دنبال می شود، اظهار داشت: 2 مردادماه مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان‌های مقدس امام رضا(ع) و حضرت شاه چراغ (ع) در ساعت 19 از سوی اداره مراسم و محافل در صحن امام رضا(ع) برگزار می گردد.

حجت الاسلام فلاحی به بررسی ویژه برنامه های شب میلاد حضرت معصومه (س) پرداخت و ابراز داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ویژه برنامه های پس از نماز مغرب و عشاء به ارائه سخنرانی مذهبی خواهد پرداخت، مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله سید مجید بنی‌فاطمه سید مهدی میرداماد از دیگر برنامه های شب های دهه کرامت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری مراسم شام میلاد کریمه اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: برای سالروز ولادت امام رضا(ع) برنامه‌های مختلفی از جمله محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری برنامه‌ریزی شده است؛ این در حالی است که ویژه برنامه گرامیداشت احمد بن موسی (ع) و برنامه‌های ویژه دهه کرامت قبل از ظهرها با محوریت معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) با عناوین توحید و ولایت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به برگزاری دعای ندبه با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام در شبستان امام خمینی(ره) ابراز داشت: نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور اعضای ستاد دهه کرامت، مسؤولان ارشد استان و ائمه جمعه قم برگزار و در حاشیه این مراسم از پنج اثر آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در مورد شخصیت این بانوی کریمه رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که ویژه برنامه محفل عصر شعر مکلوت هشتم روز سوم مردادماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران غیر ایرانی تدارک دیده شده است که با همکاری جامعه‌المصطفی، دفتر وزارت امور خارجه در استان قم و جامعه‌ جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در حاشیه عصر شعر مکلوت هشتم که روز سوم مردادماه برگزار می شود از خدمات استاد محمدعلی مجاهدی به عنوان پیشکسوت شعر آیینی کشور تقدیر می‌شود؛ این در حالی است که برگزاری همایش بزرگ ویژه بانوان با عنوان «در پناه بانو» از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت است.

حجت‌الاسلام فلاحی از رونمایی بروشور و کتابچه‌هایی به زبان‌های اسپانیایی، چینی و آلمانی در اداره زائران غیر ایرانی خبر داد و گفت: روز سوم مردادماه ویژه برنامه دختران با عنوان «ترنم باران» برگزار می شود بر این اساس پیش بینی شده است که در این برنامه الگوهای مناسب برای دختران هستیم در سبک زندگی اسلامی ارائه شود.

وی یادآور شد: در شب میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) موزه آستان مقدس به صورت رایگان پذیرای علاقمندان خواهد بود، این در حالی است که روز سیزدهم مردادماه نیز همزمان با میلاد امام رضا(ع) همایش ترنم باران ویژه پسران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مسابقه «در محضر کریمان» در دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه طوبی کرامت نیز به منظور تجلیل از فعالان بخش معارف قرآن آستان مقدس برگزار می‌شود؛ مرکز قران و حدیث استان مقدس هر ساله بخش قابل توجهی از افراد را حافظ قرآن می‌کند و در این راستا دوره‌های مختلف معارفی و آموزشی را نیز در دستور کار قرار داده است.

حجت‌الاسلام فلاحی با تاکید بر این که ویژه برنامه نسیم کرامت نیز در روزهای نخست دهه کرامت ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال باید در راستای تحقق شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» فعالیت‌های رسانه‌ای گسترده انجام شود چرا که رسانه‌ها در تحقق شعار دهه کرامت امسال نقش محوری محوری دارند.

وی ادامه داد: در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها گلباران حرم مطهر با همکاری جمعیت هلال احمر انجام می‌شود و حرکت کاروان گل نیز با همکاری شهرداری در سطح شهر قم دنبال می‌شود./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات