۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۱۳۲۶۴
حجت ‌الاسلام پناهیان:

انتخاب نادرست در ارائه مطالب بلند و عمیق دینی از مهم‌ترین آفت‌های تبلیغ است

حجت الاسلام پناهیان گفت: انتخاب نادرست در ارائه مطالب بلند و عمیق دینی از مهم‌ترین آفت‌های تبلیغ دینی است که این روش‌ها باید با توجه به ویژگی‌ها و سطوح مختلف افراد مورد بازنگری قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام پناهیان عضو هیأت ‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، در نشست اساتید منتخب درس رسالت الهی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان که با موضوع مبانی و آداب رسالت دانشجویی، بعد از ظهر امروز در ستاد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد، گفت: انتخاب نادرست در ارائه مطالب بلند و عمیق دینی از مهم‌ترین آفت‌های تبلیغ دینی است که این روش‌ها باید با توجه به ویژگی‌ها و سطوح مختلف افراد مورد بازنگری جدید قرار گیرد تا شاهد انتقال نادرست مفاهیم دینی نباشیم.

وی افزود: یک معلم باید با توجه به انگیزه مخاطب و ویژگی‌های متناسب با نیازها و تمایلات مخاطب سخن بگوید تا مخاطب با توجه به انگیزه خود، مفاهیم دینی را به درستی درک و از آن بهره‌برداری مناسب کند.

عضو هیأت ‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در ادامه اظهار داشت: همان‌گونه که در روایات آمده است دین برای افراد بلند همت است؛ بنابراین مبلغان دینی نیز باید با توجه به انگیزه و نیازهای مختلف افراد دین را معرفی کنند تا شیرینی درک درست از دین برای افراد نمایان شود.

حجت ‌الاسلام پناهیان در ادامه تصریح کرد: اساساً روند تعلیم دین، به روش سنتی قبل از انقلاب ممکن است در بسیاری از مواقع جواب ندهد، به‌عنوان نمونه اگر بتوانیم به ‌جای تبیین کلامی معارف دینی، نیاز طبیعی انسان به خداوند، نبوت و معاد را با منطق داده‌های برون دینی برای افراد روشن کنیم به‌صورت طبیعی، این اشخاص به دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مبانی رسالت دانشجویی و انجام فعالیت‌های تبلیغی در میان دانشجویان باید به رسالت رفتاری و ویژگی‌های فردی و شخصی هر فرد مانند تفاوت در عقول توجه شود./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات