۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۱۳۲۶۹
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

ادعای دروغین مجامع بین المللی در دفاع از مردم میانمار

حجت الاسلام بهجت‌پور، از ادعای دروغین مجامع بین‌المللی در دفاع از مردم مسلمان میانمار انتقاد کرد و به کشورهای اسلامی هشدار داد که نسبت به حقوق مسلمانان سکوت نکنند.
حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کشتار مردم مظلوم میانمار، ستم در هر نقطه از جهان را اقدامی زشت و ناپسند عنوان کرد و گفت: اگر این ظلم به دلیل مسائل دینی باشد، از بدترین نوع ستم است.

استاد حوزه و دانشگاه به جنگهای دینی در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: قرنهاست بشریت تلاش میکند که هر گونه جنگ و نزاعهای دینی را به منظور تحمیل اندیشه بر دیگری به حاشیه بکاشند.

وی تأکید کرد: تاریخ اروپا نشان داده است که انقلاب صنعتی انگلیس و انقلاب کبیر فرانسه بر پایه طرح شعار «رواداری» در میان انسانها شکل گرفته است.

پژوهشگر قرآنی حوزه علمیه قم ادامه داد: منشور حقوق بشر نمونه دیگری از تلاش این مجامع و گروههای بین المللی و توافق بین ادیانی برای طرح مسأله رواداری بوده است؛ پس رواداری چه در ادیان پذیرفته شده یا نشده نباشد، در جامعه جهانی مورد توافق قرار گرفته است.

وی افزود: هر کس که به حقوق بشر جهانی عقیده دارد، باید یکپارچه در برابر ستم به مردمی که آزادانه میخواهند دین خود را انتخاب کنند، قرار بگیرد.

حجت الاسلام بهجتپور اظهار بیان داشت: ستم آشکاری که به مسلمانان میانمار میشود نشانگر این است که در سازمانهای مدعی مدافع حقوق بشر، سیاستهای یک بام و دو هوا و تبعیض آمیز وجود دارد.

وی با انتقاد از این که مجامع جهانی در برابر ستمهایی که به مسلمانان میانمار میشود، سکوت کرده، تصریح کرد: مردم میانمار اقلیتی هستند که جایگاه اجتماعی بالایی ندارند؛ پس اگر مجامع جهانی به این دلیل در مقابل ظلم و ستمی که به آنها میشود، ساکت بماند، مشخص میشود که انسانیت در این مجامع بین المللی معنایی ندارد و تنها ادعایی دروغین است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که همه مسلمانان پیرو پیامبر اسلام(ص) هستند، یادآور شد: رسول خدا(ص) میفرمایند، مسلمان باید به فریاد مظلوم خواهی مظلومانه یک جمعیت محروم پاسخ دهد و به آنها کمک کند؛ همه ما مسلمانان باید در برابر ستمی که به مسلمانان و مردم میانمار اتفاق افتاده و میافتد واکنش نشان دهیم؛ علمای اسلام در اولویت بوده و وظیفه سنگینتری دارند.

وی در پایان تأکید کرد: جهان اسلام باید در مقابل سفاک آمریکایی محکم و شجاعانه ایستادگی کند و هیچ معاملهای در برابر ادای حق مظلوم نکرده و کوتاه نیاید./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات