۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۱۳۲۸۷
امام جمعه موقت اهواز:

برجام بی‌اعتمادی مجدد به آمریکایی‌ها را ثابت کرد

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تاکیدکرد: متاسفانه برجام هیچ فایده ای برای ملت ایران نداشت و تنها ثمره به دست آمده از آن فقط اثبات مجدد بی اعتمادی ملت ایران به بدعهدی آمریکایی ها بود.
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره بحث برجام و نقض آن توسط آمریکا، اظهار داشت: بحث برجام بحث اول و مهم محافل سیاسی و حتی جامعه تبدیل شده است که از چند دیدگاه می توان به این مقوله پرداخت و اظهار نظر کرد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: به نظر بنده برجام یک موضوع عبرت آموز است، همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند، خلاف برخی از خواص که برجام را پرثمر معرفی کنند اما درحقیقت برجام برای مردم ایران فرجام پر ثمری نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی خاطرنشان کرد: آنچه که مورد دلسوزان جامعه است، این بود که براساس نظام مقتدر ما، مذاکره کنندگان ما باید هوشیار تر می بودند.

وی درباره نرمش قهرمانانه از دیدگاه مقام معظم رهبری، اذعان داشت: از روز اول طرح مذاکرات هسته ای در دولت جدید، مقام معظم رهبری در دیدار پرشور بسیجیان در حسینیه امام خمینی(ره) بحث نرمش قهرمانانه در مذاکرات را مطرح کردند یعنی اینکه با اصل مذاکره براساس منافع راهبردی ملی مخالف نیستیم اما مذاکرات سربلندی و عزت مردم ایران را تضمین کند.

امام جمعه موقت اهواز، ابراز داشت: در طول مذاکرات حوادثی رخ داد که به تصریح مقام معظم رهبری و براساس تحلیل بسیاری از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی، متاسفانه حافظ عزت ملت ایران نبود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی درباره عواقب دل بستن به آمریکایی ها، تصریح کرد: تماس تلفنی با رییس جمهور آمریکا که یک نوع هنجارشکنی سیاسی بود و اعلام کنیم که ما باهزینه خالی مواجه هستیم یا وارث این خزانه خالی هستیم ویا ذوق وشوق نشان دادن بیش از حد معمول برای مذاکره با برخی از اعضای5+1 به ویژه فرانسوی ها، انگلیسی ها و آمریکایی ها که سوابق معلوم وتاریکی را در طول تاریخ دارند، دشمن را به طمع انداخت.

وی با اشاره به ثمره بسیار مهم ملت ایران از برجام، اظهار داشت: برای ملت ایران اگرچه تاکنون برجام ثمرات زیادی نداشت، اما یک ثمره بسیار مهمی برای ملت ایران به ویژه نخبگانی که در خواب غفلت هستند، داشت و آن این بود که به دشمن به هیچ وجه نمی شود اعتماد کرد.

استاد حوزه ودانشگاه در ادامه ابراز داشت: ملت شریف ایران و نخبگان بدانند که برای رسیدن به منافع راهبردی کشور باید به رهنمودهای فوق راهبردی امام جامعه پی برد و براساس بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد چون در ذات این شیطان بزرگ احترام به ملت ها به ویژه ملت ایران نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی درباره بی اهمیتی به عناصر داخلی وتکیه به عناصر خارجی، گفت: وقتی که نگاهمان را برای مسائل داخلی از قبیل مسائل اقتصادی به خارج از مرزها دوختیم، وقتی که توانایی های خودمان را دست کم گرفتیم، قطعا دچار خطای راهبردی شدیم.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در روز اول اعلام انعقاد قرارداد بین 5+1 و ایران رییس جمهور محترم کشورمان اعلام کرد که  همه تحریم ها ازقبیل موشکی وهسته ای برداشته شد درحالیکه از آن موقع تاکنون چندین تحریم به آن تحریم های گذشته افزوده شده و سیستم بانکی ایران با سیستم بانک های بین المللی تقریبا قطع شده است.

استادحوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بهترین راه شناخت دشمن برای دلسوزان ونخبگان جامعه، بیانات گهربار امام خمینی(ره) درباره دشمن است و ما از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم که باورهای خود را نسبت به رهنمودهای امام خامنه ای نیز بیشتر کنند و به دشمن شناسی ایشان ایمان بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تصریح کرد: درسی که ما از آمریکایی ها در بحث برجام ومذاکرات گرفتیم این است که نباید نگاهمان به دشمن یک نگاه ساده لوحانه وسهل اندیشی باشد.

وی باانتقاد از ارتباط مذاکرات در رابطه با برجام و موضوع عاشورا، اظهار داشت: ارتباط این مقوله یعنی مذاکرات هسته ای با موضوع امام حسین(ع) وعمربن سعد قطعا صحیح نبود که برخی از خواص آن را مطرح کردند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: ما نمی خواهیم دستگاه دیپلماسی خودمان را تضعیف کنیم و بگوییم که به حرف ما رسیدید یا خیر بلکه ما از آقای دکتر ظریف بابت اینکه به صراحت در آمریکا اعلام کرد که این وضعیت را قبول نداریم و از بدعهدی آمریکایی ها انتقادکرد، تشکر می کنیم.

استاد حوزه ودانشگاه با انتقاد از تکیه دولت به صنایع خارجی، گفت: ما باید به تولیدات ونخبگان داخلی اهمیت دهیم و بحث اقتصاد مقاومتی جدی پیگیری شود و با موج واردات صنایع خارجی از قبیل خودروها نمی توانیم اقتصاد مقاومتی را تحقق کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان اذعان داشت: از دولت انتظار داریم باتوجه به اقتصاد مقاومتی وتکیه به نیروهای داخلی، واحدهای صنعتی راکد را به حرکت دربیاورد، بخش مسکن را از رکود خارج و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند./9453/ ۳۰۲/ص

 

ارسال نظرات