۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۱۳۳۲۳
رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش:

دشمنان با تحریک حس ملی گرایی در پی تضعیف حجاب در جامعه هستند

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش با اشاره به اینکه دشمنان از طریق تحریک حس ملی گرایی قصد تضعیف حجاب در جامعه را دارند گفت: زنان جامعه ما باید بدانند اسلام مخالف حضور زن و فعالیت وی در اجتماع نیست؛ اما این فعالیت ها باید با حفظ حریم صورت گیرد.
حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی

حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی، رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: اسلام دین کاملی است و برای همه افراد جامعه و تمام شئونات زندگی افراد برنامه دارد.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش تصریح کرد: اسلام کرامت انسان را در با تقوا بودن و میزان نزدیک بودن به خداوند متعال می سنجد، دختر در اسلام شخصیتی است که باید از همان دوران طفولیت به گونه ای تربیت شده و رشد و نمو یابد که بتواند به جایگاه مادری که از دامنش مرد به معراج می رود و به جایگاهی که بهشت زیر پای اوست برسد و این مهم تحقق نمی یابد مگر اینکه پدر و مادر، دختر را با یک تربیت اسلامی و قرآنی پرورش دهند.

وی افزود: از منظر اسلام دختر نمونه دارای ویژگی هایی از جمله حجاب، عفت، حیا و چشم پوشی از حرام و نامحرم است، دختر ناموس خلقت بوده و با توجه به توصیه پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه (س) باید به خاطر شیرینی آخرت، تلخی دنیا را تحمل کند.

حجت الاسلام کریم آبادی بیان داشت: دختر شخصیتی است که اگر سالم بماند دنیا سالم است و اگر به بازیچه گرفته شود دنیا بازیچه خواهد شد، هرچند معیار برتری در اسلام تقوا است نه جنسیت؛ اما اگر بخواهیم در مورد منزلت دختر و پسر قضاوت کنیم با توجه به اینکه دختر در 9 سالگی به سن تکلیف می رسد و شش سال زودتر از پسر مصداق آیه «یا ایها الذین امنوا» شده و مورد خطاب و تکلیف الهی قرار می گیرد شاید بتوان گفت منزلت دختر در نزد خالق بالاتر است زیرا خالق، او را زودتر به ضیافت و توفیق عبادت دعوت کرده و پذیرفته است.

این مسؤول اظهار داشت: یقینأ در این برهه از زمان و با توجه به دسیسه ها و توطئه های دشمنان دین و انسانیت و بشریت، مهمترین نقش در دفاع و حراست از دین اسلام، حجاب و عفاف و حریم خانواده بر عهده زنان و بانوان جامعه است و مسلمأ جامعه ای سالم است که ریشه و بنیان آن یعنی زن سالم باشد.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش مطرح کرد: در زبان عربی به مادر «ام» گفته می شود و «ام» به معنای ریشه و اصل است زیرا مادر اصل و ریشه جامعه که یک خانواده بزرگ محسوب می شود است.

حجت الاسلام کریم آبادی تأکید کرد: اگر زنان جامعه اسلامی این جایگاه را بفهمند و درک کنند یقینأ در تداوم ارزشهای انقلاب اسلامی که یکی از مصادیق بارز آن حجاب، عفاف و انسانیت است لحظه ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی یادآور شد: دشمنان از طریق تحریک حس ملی گرایی قصد تضعیف حجاب در جامعه را دارند و حجاب را برگرفته از فرهنگ اعراب تعبیر می کنند و مردم را به استفاده از لباس اصیل ایرانی و حفظ هویت ملی خود ترغیب می کنند.

حجت الاسلام کریم آبادی ادامه داد: در صورتی که چادر فعلی زنان ایرانی لباس اصیل ایرانی است که زنان جامعه ما قبل از اسلام می پوشیدند و حتی نقاب بر چهره می زدند، پیش از اسلام بسیار بر زنان ایرانی سخت گیری می شد که اسلام این سخت گیری ها و استفاده از نقاب و در پستوی منزل بودن را رد می کند، از دیدگاه اسلام حجاب به اندازه ای که حریم عفاف از بین نرود و از فساد در جامعه جلوگیری کند کافی است.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش اضافه کرد: زنان جامعه ما باید بدانند که اسلام مخالف حضور زن و فعالیت وی در اجتماع نیست؛ اما این فعالیت باید با حفظ حریم ها صورت گیرد که مثال بارز آن خطبه خوانی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و خطبه غرا و حیدری زینب کبری (س) در کاخ ظلم بعد از جریان کربلا و عاشورا است که حکایت از این دارد که اسلام می خواهد زن در جامعه باشد اما این حضور همراه با عزت و وقار و حفظ ارزش وی صورت گیرد.

 این مسؤول گفت: اسلام می خواهد زن در جامعه اثرگذار باشد و نقش مهمی ایفا کند برخلاف مکاتب غیر الهی که زن را به عنوان بازیچه و ملعبه می خواهند، اگر این مطلب برای زنان مسلمان و جامعه اسلامی جا بیفتد و این نتیجه برسند قطعأ حجاب و عفاف را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

حجت الاسلام کریم آبادی تصریح کرد: البته در این مسیر روشنگری نقش حاکمیت و دولت و مراکز فرهنگی و روحانیت بسیار مهم و تعیین کننده است و اینجاست که مسأله آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند جلوه پیدا می کند و عیان می شود؛ یعنی هر کسی به سهم خود و در حد توان خویش کار فرهنگی بکند./۸۵۷۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات