۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۱۳۳۲۵
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

افراط و تفریط در مجالس اهل بیت جایگاهی ندارد

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه کرامت، اظهار داشت: باید برای شادی‌ها هم در جامعه مرز وجود داشته باشد و نباید در برگزاری مجالس اهل بیت افراط و تفریط وجود داشته باشد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار اعضای شورای هماهنگی ستاد کرامت با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه، از مشارکت مجموعه های عظیم فرهنگی برای فعالیت در این ایام تقدیر کرد.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی می توانند با استفاده از ظرفیت ها حرکتی مهم در کشور انجام دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به شعار امسال دهه کرامت مبنی بر این که در شادی اهل بیت شاد باشیم، تصریح کرد: تبیین شعار برگرفته شده از کلام معصومان است در قرآن و سایر آموزه های دینی برای ایجاد تعادل دو چیز ظاهرا متضاد کنار هم قرار داده شده و در رسالت پیامبر بشارت و انذار وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر تنها بشارت باشد عده ای سوء استفاده می کنند و اگر تنها انذار باشد انسان ها ناامید خواهند شد از این رو مومن باید در حالت خوف و رجا باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در زمینه ارتباط با اهل بیت هم مساله تعادل مطرح شده است بر اساس روایات شیعیان باید با رفتار و گفتار خود یاور اهل بیت باشند و در شادی آن ها شاو بود و در زمان حزن اندوهگین هستند، آنچه در جامعه می گذرد دقیقا مطابق با این آموزه دینی نیست و به خوبی رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: حتی در مجالس شادی اهل بیت برخی هم نهایت تلاش را دارند که به مجلس حزن تبدیل شود که این خدمت به اهل بیت نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: امروزه جاذبه های فراوانی برای صید نسل امروز وجود دارد و اگر این تعادل رعایت شود شیعه و پیرو اهل بیت بودن برای افراد وجود دارد.

وی گفت: اهل بیت مظلوم بودند و مصیبت های بسیاری دیدند؛ اما باید به دستور آن ها عمل کرده و افراط  و تفریط وجود نداشته باشد. برای شادی ها هم باید مرزی وجود داشته باشد تا عده ای به بهانه شادی هرکاری انجام ندهند و مرزها باید رعایت شود.

مدیر سابق حوزه های علمیه تاکید کرد: چند سالی است که ظرفیت شورای هماهنگی دهه کرامت در خارج از کشور استفاده می شود که باید پیام اهل بیت را انتقال داد. با توجه به تبلیغات زهرآگین درباره اسلام هراسی شیعه هراسی و ایران هراسی همه ظرفیت ها باید برای مقابله با این مسائل مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: فعالیت درباره دهه کرامت نباید منحصر در ۱۰ روز باشد بلکه معارف اهل بیت را باید همواره به جامعه منتقل کرد./1323/ 202/ص

ارسال نظرات