۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۱۳۳۵۸
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام ۱۰۰ طلبه به اردوهای جهادی

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰ طلبه مدارس علمیه استان به اردوهای جهادی و سازندگی مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده‌اند.
حجت الاسلام مهرپویان

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام بیش از 100 طلبه به اردوهای جهادی و سازندگی، اظهار داشت: این طلاب از ابتدای امسال تاکنون در راستای فعالیت‌های تبلیغی و عمرانی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته هم 20 طلبه به منطقه خرق فاروج اعزام شدند، افزود: گروه‌های جهادی با شناسایی دقیق روستاهای محروم و باهدف محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی اقدام به رفع مشکلات این مناطق می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات عمرانی و رفع مشکلات مردم در یک روستای شاخص، اقامه نماز جماعت، افزایش سطح آگاهی و دانش مردم مناطق محروم در راستای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ازجمله فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه نقش اصلی طلاب در اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی است، ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی ارائه خدمات فرهنگی در قالب مشاوره، سبک زندگی اسلامی و پاسخ به شبهات دینی و مذهبی مردم مناطق محروم به‌ویژه جوانان است.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: فرهنگ و مشکلات ناشی از کمبود فرهنگ در جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و می‌توان با مدیریت و تلاش جهادی شاهد رشد و شکوفایی بیشتر فرهنگ در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و غیره باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هویت یک ملت را فرهنگ آن ملت به تصویر می‌کشد، نباید انتظار داشته باشیم با بی‌فرهنگی و رفتار نادرست می‌توانیم به پیشینه و هویت اصلی خود ببالیم؛ به همین دلیل باید بدانیم در این زمینه فرهنگ و درست فکر کردن و درست رفتار کردن سبب افتخارآفرینی می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار داشت: در این راستا و در جهت عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اردوهای جهادی به فعالیت‌های در حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی اهمیت بسیاری داده شده و جزء دغدغه‌های طلاب اعزامی هم به شمار می‌رود.

وی افزود: البته این اردوها تاکنون توانسته‌اند در محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات و شبهات مناطق محروم مفید واقع شده و روستاییان را نسبت به اقدامات انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی راضی و امیدوار نگاه دارند؛ به طوری که روستاهای هدف تقاضای تداوم این اردوها را در تمام فصول سال دارند.

مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با آرزوی نهادینه شدن فرهنگ کمک به هم نوع در جامعه، تصریح کرد: امیدواریم طلاب اعزامی به اردوهای جهادی امسال هم همچون سال‌های گذشته در زمینه اجرای اهداف اردوهای جهادی موفق بوده و از این جهاد و امتحان الهی سربلند خارج شوند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات