۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۱۳۳۷۰
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

اهل بیت سفینه نجات اند/‌ تنها راه حل معضلات بشریت اهل بیتند

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه اهل بیت سفینه نجات همه بشریتند، تنها راه حل معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بشر را تمسک به اهل بیت دانست.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آغاز دهه کرامت در گفت وگو با خبرنگاران گفت: فرا رسیدن دهه کرامت که آغاز آن با ولادت با سعادت فاطمه معصومه سلام الله علیها و همچنین پایان آن ولادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التهیه و الثناء هست را به همه مسلمین و شیعیان مخصوصاً ملت عزیز و ولایی ایران تبریک عرض می کنم.

وی افزود: مردم عزیز ما به این دو بقعهی مبارکه و صاحبان آن توجه خاصی دارند یعنی مشهد الرضا و همچنین قم، وجود مقدس علی بن موسی الرضا امام هشتم شیعیان که در مشهد مدفون است و فاطمه معصومه خواهر ایشان که در قم مدفون است را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همه مردم ایران باید توجه کنند بسیاری از برکاتی  همچون تشکیل حوزههای علمیه، بروز و حدوث انقلاب و هدایت جامعهی شیعه در کل دنیا به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حوزهای که به برکت این قبر مطهر ، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این از اسراری است که چطور امام هشتم در میان ائمه ما در ایران مدفون است؟ بقیه ائمه یا در بقیع یا در عراق هستند، امام هشتم علیه السلام محور تشیع اثناعشری است و محور ثقل شیعه است، هر کسی امام هشتم را قبول داشته باشد شیعه اثناعشری خواهد بود و چون مذهب رسمی ما و عموم ملت ایران مذهب جعفری و شیعه اثناعشری است یک توجه خاصی را باید داشته باشیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: اولین توجه این است که ما مسئلهی امامت را که جوهرهی انقلاب ماست را بیشتر توجه کنیم، حقیقت امامت را بیشتر توجه کنیم، مردم عزیز و ملتهای مسلمان جهان در این دهه اخیر ملاحظه کردند چه بلاهایی که بر سر اسلام به نام اسلام آوردند، چه جنایتهایی که به نام اسلام در دنیا به وجود آوردند، داعش را به وجود آوردند، طالبان را به وجود آوردند، سایر مذاهب باطله را به وجود آوردند، علت به وجود آمدن اینها چی بوده؟

وی افزود: یعنی اگر انسان بخواهد تحلیل کند چطور شد که بخشی از انسانها فریب خوردند البته بخش زیادی از اینها به طمع مادی وپولهای گزافی که قرار داده شده بود رفتند ولی بخشی هم فریب خوردند. اگر مسلمین به دامن ولایت چنگ بزنند طعمهی گرگهای امروز دنیا نخواهند شد. امروز کلید حل همه مشکلات اجتماعی و سیاسی و فردی تمسک به اهلبیت عصمت و طهارت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما معتقدیم  اهل بیت سفینه نجاتاند، فقط امام حسین علیه السلام سفینهی نجات نیست بلکه همه اینها برای جمیع بشریت، نه فقط برای شیعه سفن نجاتند. امروز پیام شیعه به مسلمین وغیر مسلمین این است که تنها راه برای حل معضلات بشر این است که برویم سراغ حقیقت امامت، ببینیم امامت چیست و حقیقت آن چیست؟/907/ 203/ص

ارسال نظرات